Železniční muzeum Výtopna Jaroměř se od 90. let stará o historickou lokomotivu Ringhoffer. Zdejší nadšenci lokomotivu kompletně zrenovovali, teď ovšem hrozí, že o ni přijdou. Lokomotiva totiž není v jejich vlastnictví a měla by putovat do Národního technického muzea.
Už od 90. let stojí historická lokomotiva Ringhoffer v Železničním muzeu Výtopna Jaroměř. Je jediná svého druhu na světě. Zdejší spolek unikátní lokomotivu z dob první světové války kompletně opravil, jenže není jejím vlastníkem. Tím byl státní podnik Čepro, který ji v loňském roce daroval Národnímu technickému muzeu v Praze. Na případ upozornila Česká televize.
„Je to náročný projekt, který nás stál spoustu let úsilí a práce, aby se lokomotiva opravila,“ řekl pro ČT Bohuslav Škoda z Železničního muzea Výtopna Jaroměř.
K předání lokomotivy Národnímu technickému muzeu zatím nedošlo, jaroměřští železniční nadšenci se mu snaží zabránit. „Naše muzeum je unikátní i v tom, že jsme schopni lokomotivu prezentovat plně v provozu,“ upozorňuje Pavel Černý z železničního muzea. Zdejší nadšenci mají podporu i hejtmana Martina Červíčka (ODS), který se s Národním technickým muzeem nyní snaží jednat.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Autor zapoměl napsat,že se jedná o unikátní AKUMULÁTOROVOU vlečkovou lokomotivu.
Tak tohle je běžný postup NTM. Slušné chování je jim cizí. Na rané zrestaurovali zadarmo historický kluzák s tím, že jej budou moci provozovat a teď chce po nich muzeum peníze za pronájem. Prostě, muzeum národní ostudy.