Velmi frekventovaný silniční nadjezd nad železniční tratí u nádraží v Hradci Králové je ve velmi špatném stavu a měl být ode dneška uzavřený. Vše je ale jinak. Dělníci se na nadjezd vrhnout až v příštím roce. Tak či tak, oprava potrvá minimálně 5 let.
" V současné chvíli běží výběrové řízení na zhotovitele s tím, že vítěz by měl být známý zhruba za tři týdny. Ani potom ale částečná uzavírka nezačne," řekl hradeckému Deníku Miloš Macháček z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). A důvod proč rekonstrukce nezačne i přes to, že už bude známá firma, která nadjezd opraví? Důvody jsou zřejmé. Jde o materiál, který není běžný a trvá několik měsíců než ho firma dostane. Tudíž se celá oprava přesouvá až na příští rok.
Ve směru do Hradce Králové jezdí auta po viaduktu ve dvou pruzích. Z města směrem na Jičín, Trutnov a Náchod se jezdí v jednom pruhu a na mostě se často tvoří kolony. Po omezení zbudou na mostě dva pruhy.
ŘSD nyní bude vybírat firmu, která stažení dopravy do dvou pruhů s instalací speciálních svodidel udělá. Podle krajského ředitele ŘSD Marka Novotného by se ve dvou pruzích mohlo po mostě začít jezdit na přelomu října a listopadu.
Diagnostika mostu a zátěžová zkouška letos ukázaly, že stav viaduktu se proti minulosti zhoršil dostal se do kategorie VI - velmi špatný stav. Poslední sedmá kategorie označuje mosty v havarijním stavu. Most se podle silničářů již opravit nedá a bude potřeba postavit nový.
Omezení bude probíhat zřejmě až do konce roku 2023
Podle loni zpracované studie by měl být nejprve vedle mostu směrem k nádraží postaven nový dvoupruhový most, na který by se převedla všechna doprava. Starý most by pak měl být zdemolován a na jeho místě postaven druhý dvoupruhový most. "Ve výsledném stavu budou pro oba směry k dispozici po dvou jízdních pruzích, chodníku a cyklostezce," uvedla Ledvinová.
Protože je projektování na začátku, nejsou podle ní k dispozici podrobnosti o detailech rekonstrukce, ceně ani termínech výstavby. Zúžení provozu ze tří na dva pruhy má ŘSD od krajského úřadu povolené do konce roku 2023.
Silničáři nyní pracují na takzvaném projektovém úkolu, po jehož schválení bude zpracována dokumentace pro územní řízení. "Po schválení umístění stavby bude zpracována dokumentace pro stavební povolení," uvedla Ledvinová. Samotnou stavbu nového mostu ŘSD odhaduje nejméně na dva roky. "Po celou zbývající dobu existence starého mostu bude jeho stav pravidelně monitorován," uvedli silničáři.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.