Železniční přejezd v Černožicích, kde v neděli při dopravní nehodě zahynuli čtyři lidé, dostane do října závory. Dosud je na něm světelné a zvukové výstražné zabezpečovací zařízení. Závory bude mít i druhý železniční přejezd v Černožicích poblíž hřbitova, kde je zatím také světelná a zvuková signalizace.
Osazení přejezdů závorami je součástí přestavby železniční stanice v nedaleké Jaroměři za více než 900 milionů korun, zahájené loni v únoru. Podle původních plánů měly přejezdy dostat závory již loni, ale vše zdržel záchranný archeologický výzkum v přestavované jaroměřské stanici.
„V pondělí na přejezdu v Černožicích začaly přípravné výkopové práce pro instalaci závor," řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Tesař. Hlavní práce na stavbě závor jsou naplánovány na dobu výluk na trati, které kvůli přestavbě jaroměřské stanice potrvají od 24. července do poloviny prosince.
Stavbu závor na černožických přejezdech SŽDC podle Tesaře zařadila do projektu přestavby jaroměřské stanice na základě požadavku obce. Na přejezdech se v minulých letech stalo několik nehod, srážka vlaku s autem v květnu 2011 skončila úmrtím řidiče auta.
Ve stanici Jaroměř stavbaři udělají nové kolejiště a nová nástupiště, vybudují podchod a výtah na nástupiště. Osadí také nové zabezpečovací zařízení, do kterého bude napojeno i závorové zabezpečení přejezdů ve čtyři kilometry vzdálených Černožicích. Vše by mělo být hotové zhruba v polovině roku 2020.
Při nedělní srážce spěšného vlaku s osobním autem na černožickém přejezdu v Hradecké ulici zemřeli dva dospělí a dvě děti. Podle Drážní inspekce výstražná světla na přejezdu v době nehody fungovala. Před srážkou jel vlak vysokou rychlostí a po nárazu před sebou auto tlačil přibližně 300 metrů. Auto podle policie řídila žena. Na přejezd vjela po odbočení z hlavní silnice a jela směrem do obce.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.