V dvacetitisícovém Náchodě otevřeli nové dopravní propojení mezi historickým centrem a Pražskou ulici, která je součástí hlavního silničního průtahu městem. Silnice prochází nově proraženým tunelem pod náspem železniční tratě. Podle vedení města propojka pod tratí pomůže zlepšit dopravu ve středu města, kde se v ulicích často tvoří kolony aut. Zlepší se i přístupnost centra pro pěší.
Nová komunikace propojila Raisovu ulici s ulicí Parkány. S jejím otevřením se v lokalitě změnily i přednosti v jízdě. Hlavní silnice v ulici Raisova nově vede ve směru od okružní křižovatky Čedok vpravo do nově vzniklé komunikace. Ulice Parkány zůstala hlavní silnicí.
Tunel v náspu loni vybudovala Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v rámci více než miliardové investice do modernizace trati mezi Týništěm nad Orlicí a Broumovem. Na městu zůstalo vybudování samotné komunikace. Stavba podjezdu vyšla na 10,2 milionu korun, stavba komunikace na dalších 10,9 milionu.
„Nové propojení také zrychlí zásahy dobrovolných hasičů, kteří od června sídlí v nové stanici v Raisově ulici," řekla mluvčí města Nina Adlof. Dosud hasiči sídlili v nevyhovujícím objektu v Hurdálkově ulici.
Železniční trať vede Náchodem po vysokém náspu a město dělí. Pod tratí proto vede několik průjezdů a průchodů, ale kvůli rostoucí dopravě přestávají stačit. Zatím poslední podchod pod tratí vznikl v roce 2002, a to v úseku mezi autobusovým nádražím a ulicí Mlýnskou. Železniční trať vedoucí Náchodem byla slavnostně otevřena jako součást choceňsko-broumovské dráhy v červenci roku 1875.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.