V tomto týdnu začne v Hradci Králové velká proměna budovy železničního nádraží

Zítra začne generální rekonstrukce hlavní budovy železničního nádraží v Hradci Králové. Projekt za více než 12 miliard korun přinese modernizaci nejen pro pohodlí cestujících, ale i pro zefektivnění dopravy.

Obří investice za víc než 12 miliard se rozjela v Hradci Králové už před pár měsíci. Začala demolicí takzvaného Holubího domu a přilehlých skladů. Teď se dostává na hlavní budovu nádraží. Práce budou v postupně navazujících etapách trvat nejméně pět let.

Cestující se v Hradci Králové dočkají například třech opravených nástupišť, ke kterým přibude i jedno nové, eskalátorů v nádražní hale, nebo nového záchytného parkoviště v sousedství dopravního terminálu. Hotovo by mělo být v roce 2029. "Ve stanici dojde ke kompletní rekonstrukci kolejiště, rychlost vlaků se zvýší až na 80 km/h. Ke zvýšení bezpečnosti provozu přispěje instalace jednotného evropského zabezpečovače ETCS. V přednádražním prostoru se počítá s výstavbou dvou cyklověží a parkoviště P+R," uvádí Správa železnic v tiskové zprávě.

Historická budova hlavního nádraží v Hradci Králové, postavená v roce 1935, byla ve své době moderní multifunkční stavbou, která patřila mezi nejmodernější v střední Evropě. 152 metrů dlouhá budova je rozdělena na dvě části střední hranolovou věží a její celková rozloha činí 5 000 m².

Hodnocení článku

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Hradec Králové, modernizace, vlak, doprava, nádraží, železnice

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.