Dnes, 15:40
Východní Čechy plánují zásadní zlepšení vlakového spojení, které nabídne obyvatelům skutečně konkurenceschopnou alternativu k jízdě autem. Cílem je vytvořit rychlé, časté a pohodlné vlakové spojení mezi krajskými městy, přičemž s dokončením dvoukolejky se plánuje frekvence vlaků 20 minut, a případně i 15 minut v závislosti na poptávce.
„Pokud chceme, aby lidé nechali auta doma a přesedli do vlaků, musíme jim dát důvod – kvalitní, rychlé a časté spojení mezi Hradcem Králové a Pardubicemi,“ říká náměstek hejtmana Pardubického kraje pro dopravu Ladislav Valtr.
Oba kraje nyní připravují novou mezikrajskou dohodu, která zajistí rovné spolufinancování dopravy v poměru 50:50. Tento krok by měl otevřít cestu k dalšímu posílení přímých vlakových spojů. V současnosti většinu nákladů na provoz hradí Pardubický kraj, přestože cestující jsou z obou krajů v podobném poměru.
„Zvýšíme frekvenci vlaků ve špičkách z dnešních 30 minut na 20, případně až 15 minut. V ideálním případě se dočkáme kyvadlové dopravy, kdy přijdu na nádraží a do čtvrt hodiny mi jede další vlak,“ vysvětluje Valtr.
Taková častá frekvence spojů nejen zvýší komfort a spolehlivost, ale také odbourá časovou závislost na přípojných spojích. Cestující budou moci jednoduše nasednout na další vlak bez dlouhého čekání.
Klíčovým milníkem pro realizaci těchto změn bude dokončení modernizace stanice Hradec Králové a zdvoukolejnění úseku mezi Opatovicemi nad Labem a Hradcem Králové, což umožní zvýšení kapacity tratě a plynulý provoz.
I když se očekává pozitivní změna, cestující nemohou s vyšší frekvencí počítat dříve než po roce 2030.
Kromě modernizace stanice a dvoukolejky by se v souvislosti s projektem mohla objevit nová železniční zastávka v Březhradu, a další zastávka na Pražském Předměstí v oblasti Farářství u Bezručovy ulice.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám