Rekonstrukce památkově chráněné budovy železničního nádraží v Jaroměři na Náchodsku, která začala loni na jaře, je zhruba v polovině. Hotovo má být v listopadu. Stavba se proti původním předpokladům prodraží. Investor aktuálně eviduje nutné práce navíc v objemu přibližně 11 milionů korun oproti vysoutěžené ceně téměř 144 milionů korun bez DPH.
"Rekonstrukce v Jaroměři se drží harmonogramu, nadále počítáme s dokončením do 18 měsíců od zahájení prací. V listopadu by se tedy po předání stavby měl v budově spustit provoz," řekl mluvčí Správy železnic (SŽ) Dušan Gavenda. Stavební práce zajišťuje pardubická stavební firma Chládek a Tintěra. Služby pro cestující jsou po dobu prací zachovány.
V dvoupodlažní levé části objektu při pohledu z ulice jsou hotové například hrubé práce na podlahách a dispoziční úpravy vnitřních prostor. Hotové jsou také hrubé rozvody elektroinstalace, vzduchotechniky, vodovodu a kanalizace. "Aktuálně se pracuje na omítkách a stavbaři připravují venkovní lešení pro zahájení prací na výměně oken, opravě fasády a výměně střešního pláště včetně výměny nosných částí krovu, u kterých je patrná rozsáhlá degradace," uvedl Gavenda.
V třípodlažní pravé části objektu jsou hotové omítky včetně povrchů a štuků, renovace fasády a konstrukce střechy, vyměněná jsou také okna. Stavbaři v současnosti pracují v bytových prostorech.
"Středová spojovací část budovy, která slouží z velké části cestujícím, má opravený krov a nový střešní plášť. V této části objektu se nyní instalují hrubé rozvody a mimo jiné se také vzorkuje výplň obnovovaného světlíku, který bude dominovat prostoru vestibulu," doplnil Gavenda.
Historie nádražní budovy stanice Jaroměř sahá do 60. let 19. století, od té doby byla ale několikrát přestavěna. "Celková rekonstrukce zlepší nevyhovující technický stav nádražní budovy a klade velký důraz na vrácení původního vzhledu této kulturní památce i zvýšení komfortu pro cestující," uvedl Gavenda.
Úprava vnitřních dispozic podle něj umožní rozšíření komerčních a kancelářských prostor. "Vzniknou také nové veřejné toalety a bude obnoven provoz bufetové části bývalé restaurace," dodal mluvčí.
Modernizace nádražní budovy navázala na rekonstrukci staniční části z let 2018 a 2019. Nádražní budova je zastřešením napojena na nový autobusový terminál, který začal sloužit cestujícím v létě roku 2020. Jaroměř je důležitým regionálním dopravním autobusovým i železničním uzlem.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.