Stavební práce na opravách takzvaných polských mostů na přístupové silnici do Špindlerova Mlýna na Trutnovsku jsou ve finále. Královéhradecký kraj, který je investorem, počítá se zprovozněním mostů mezi Vrchlabím a největším krkonošským horským střediskem na začátku listopadu.
Do konce srpna vyšly práce na 71,3 milionu korun z celkových 119,8 milionu korun, ceny jsou včetně DPH. Stavební práce začaly na jaře, stavbaři pracují za provozu, doprava je řízena kyvadlově.
"Podle dodatku ke smlouvě o dílo je termín dokončení stavebních prací 15. prosinec 2024, přičemž termín uvedení do provozu je 29. říjen letošního roku. Vlivem zpomalení prací kvůli povodním se termín zprovoznění posune zhruba o šest dní, tedy na začátek listopadu, to se ale ještě upřesní," řekl mluvčí hejtmanství Dan Lechmann
Řidiči tak od začátku listopadu do poloviny prosince budou muset nadále počítat s omezením. "Do 15. prosince budou probíhat ještě dokončovací práce, ale mosty jako takové by měly být od listopadu s omezením průjezdné," řekl Lechmann. Rychlost bude snížena na 30 kilometrů v hodině a s kyvadlovým provozem řízeným semafory se počítá ještě při demontáži provizorního mostu a při dokončování asfaltových vrstev ve druhém jízdním pruhu.
Práce dělá pardubická stavební firma Chládek a Tintěra. Rekonstrukce počítá s výměnou nosné konstrukce u mostu přes Labe, spodní části dalších dvou mostů budou zachovány. Oba tyto mosty nevedou přes vodu, ale slouží k částečnému přemostění terénní překážky. Projekt počítá také s opravou navazujícího úseku opěrných zdí, přilehlé komunikace II/295 nebo vybudování mostního provizoria.
"Stavba se skládá ze tří mostů, každý z nich je v určité rozpracovanosti. Na mostech chybí římsy, vozovkové vrstvy, zábradlí a kamenný obklad opěr. Zbývá dokončit dříky a římsy opěrných zdí na čtyřech dilatačních celcích," uvedl Lechmann.
Při nedávných povodních byl provizorní most přes Labe v lokalitě Michlův Mlýn pod Špindlerovým Mlýnem, po kterém vede objížďka kvůli opravě nedalekého mostu, nejohroženějším místem v oblasti. Hrozilo, že by most vlivem velké vody mohl být poničen, byla by tak přerušena hlavní pozemní komunikace mezi Špindlerovým Mlýnem a Vrchlabím. Katastrofický scénář se nakonec nenaplnil.
Silnice II/295, jejíž součástí jsou tři mosty, je jedna z nejvytíženějších v Krkonoších. Mosty v 70. letech minulého století postavily polské firmy, uvedli zástupci kraje. Zprovoznění klíčové silnice v plném rozsahu ještě před zimní sezonou, kdy je Špindlerův Mlýn jedním z nejnavštěvovanějších zimních středisek v ČR, je zásadní pro bezpečnost a větší plynulost provozu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.