Výstavba "hradecké" dálnice D11 je jedním z mnoha dokladů tristní situace v rozvoji české dálniční sítě. Od zahájení stavby uplynulo letos v září již 40 let a z plánovaných 154 kilometrů stále chybí téměř 64. Loni v srpnu byl po třech letech výstavby a předchozích mnoha letech majetkoprávních sporů otevřen zhruba dvaapůlkilometrový nový úsek, díky kterému se dálnice dostala k Hradci Králové.
Zbývající části by měly být dle informací ŘSD z počátku roku dokončeny v letech 2020 (Smiřice - Jaroměř), 2021 (Hradec Králové - Předměřice - Smiřice a Trutnov - hranice s Polskem) a 2024 (Jaroměř - Trutnov). Nyní bude 2. října oficiálně zahájena stavba osmikilometrového úseku z Hradce Králové do Smiřic.
1938 - První plány na dálnici, kdy se počítalo s napojením na plánovanou dálnici Vídeň-Vratislav. Projekt překazila druhá světová válka.
Září 1978 - Zahájení stavby dálnice D11; původně se počítalo s tím, že povede ke křižovatce s dálnicí D35 u Hradce Králové, později padlo rozhodnutí o jejím prodloužení do Polska v délce 154 kilometrů.
12. října 1984 - Zprovozněn první úsek Praha - Bříství (délka cca 19 kilometrů).
19. října 1985 - Zprovozněn úsek Bříství - Třebestovice (8,2 kilometru).
2. listopadu 1990 - Zprovozněn úsek Třebestovice - Libice nad Cidlinou (15,3 kilometru).
1994 - Počátek sporu o pozemky se statkářkou Ludmilou Havránkovou z královéhradecké čtvrti Plačice. Kvůli přístupu úředníků, kteří jí mj. hrozili vyvlastněním, prodala některá pole ekologickým aktivistům a ostatní odmítala prodat. Po řadě peripetií (mimo jiné se ukázalo, že některé pozemky s Havránkovou spoluvlastní její sestra Jaroslava Štrosová), se v roce 2011 ministerstvo dopravy dohodlo s Havránkovou na prodeji jejích pozemků za 90 milionů korun a výměně za náhradní pozemky. Dohodu o výměně posledního pozemku potřebného pro dostavbu dálnice podepsala Havránková v listopadu 2014.
23. srpna 1995 - Vláda vzhledem k nedostatku peněz rozhodla o omezení či zpomalení výstavby některých dálnic, mimo jiné i D11.
28. srpna 2003 - Ministerstvo životního prostředí vyloučilo tři ekologická hnutí z územního řízení na dostavbu D11.
20. ledna 2004 - Zahájena výstavba D11 v úseku Libice nad Cidlinou - Chýšť. Výstavbu dalších úseků brzdil pomalý výkup pozemků, část z nich vlastnili ekologičtí aktivisté.
19. září 2005 - Oznámeno, že stát doplatí lidem peníze za pozemky, které od nich vykoupil za 21 korun za metr čtvereční krátce před tím, než cenu zvedl na 40 korun.
19. prosince 2006 - Otevřeno nových 42 kilometrů dálnice - úseky Libice - Chýšť a Chýšť - Sedlice. Dálnice končila šest kilometrů před Hradcem Králové.
15. prosince 2008 - Do provozu byl dán pravý jízdní pás tříkilometrového úseku u Hradce Králové s novým sjezdem.
27. listopadu 2009 - Uveden do provozu levý jízdní pás úseku u Hradce Králové. U Opatovic nad Labem byla otevřena obří mimoúrovňová křižovatka, která spojila rychlostní komunikaci R35, vycházející z D11, a silnici I/37 z Hradce Králové do Pardubic. Výrazně se tak zjednodušilo napojení Pardubic na D11.
22. července 2014 - Byla zahájena dostavba 2,5 km dlouhého úseku u Hradce Králové. Otevřen byl loni 21. srpna (včetně zhruba 1,3 km již postavené dálnice, kterou nebylo možné využívat).
15. května 2018 - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo stavbu zhruba sedmikilkometrového úseku mezi Smiřicemi a Jaroměří.
29. srpna 2018 - Generální ředitel ŘSD Jan Kroupa oznámil, že podnik uzavřel dohodu s občanským sdružením Děti Země, které stáhne rozklad podaný proti stavebnímu povolení na úsek z Hradce Králové do Předměřic nad Labem. Na navazující část Předměřice nad Labem - Smiřice už silničáři pravomocné povolení měli.
2. října 2018 - Bude oficiálně zahájena stavba úseku z Hradce Králové do Smiřic.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.