Ředitelství silnic a dálnic zahájilo výběrové řízení na stavbu obchvatu Nové Paky. Už po letních prázdninách by měl na budoucí trase 8,5kilometrové silnice začít archeologický průzkum. Samotná stavba by měla trvat tři roky. Na obchvat čekají místní přes 30 let.
O zahájení výběrového řízení na svých sociálních sítích informoval ředitel ŘSD Radek Mátl. „Předpokládaná hodnota zakázky je 1,6 miliardy korun,“ napsal. Po letech komplikací s výkupy pozemků Ředitelství silnic a dálnic počítá s původně naplánovaným termínem uvedení do provozu. Ten je v současnosti nastaven na rok 2024.
ŘSD zahájilo výběrové řízení na zhotovitele stavby na akci “I/16 Nová Paka - obchvat”. Předpokládaná hodnota zakázky je 1 634 mil. Kč bez DPH. Stavba obchvatu délky 8,5 km má pravomocné stavební povolení a zahájení realizace se předpokládá ve 4.Q/2021.
— Radek Mátl (@MatlRadek) May 22, 2021
Nová trasa by měla vyvést především tranzitní dopravu z centra města. Právě Nová Paka stojí na hlavní spojnici Prahy a Krkonoš. Denně městem projede 15 - 25 tisíc automobilů.
Samotná stavba nového obchvatu nebude jednoduchá. Společnost, která vyhraje výběrové řízení, se bude muset poprat s nedostupným terénem i vysokým převýšením okolního terénu. Velká část povede hustým lesem. Další pak překlene železniční tunel trati do Ostroměře i rybník na okraji města.
Ze směru od Jičína svede nová silnice dopravu už před Kumburským Újezdem, kde silnice uhne na pravou stranu. Následně povede za rybníkem přes Studénku až do Heřmanic. Zde vznikne mimoúrovňová křižovatka a o pár metrů dál i velký most, který překlene koleje zapuštěné v zemi. Jen o pár metrů dál bude nová trasa překonávat rybník Zaďák.
Na Štikově pak vznikne jedna z největších křižovatek obchvatu. Stavba počítá s vybudováním kruhového objezdu na silnici směrem na Bělou u Pecky (na takzvané křižovatce u sekačky). Z ní pak povede přímé napojení na novou tangentu.
Obchvat bude pokračovat dál kolem hotelu a Štikovské rokle, kde vznikne velké přemostění přes údolí. Měřit bude bezmála půl kilometru. Pravotočivou zatáčkou se vyhne Vrchovině a na starou trasu se připojí ve Vidochově u čerpací stanice. Sjezd bude řešen pomocí kruhové křižovatky.
Bez dvaceti metrů bude obchvat dlouhý přesně 8,5 kilometrů. Na jeho trase vzniknou dvě kruhové křižovatky a 22 protihlukových zdí o celkové délce přes čtyři kilometry. Vybudováno bude celkem 16 mostů, které budou dohromady měřit přes jeden kilometr.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.