neděle 20. června 2021 Květa

Hradecká křižovatka Mileta se má začít stavět příští rok. Jak bude vypadat?

Ředitelství silnic a dálnic věří, že se stavbou nové křižovatky Mileta v Hradci Králové začne už v příštím roce. V současné době má křižovatka územní rozhodnutí. Během příštího roku by mělo být vydáno stavební povolení a zadáno výběrové řízení. Na nových vizualizacích ŘSD je vidět, jak se prostor před Fakultní nemocnicí Hradec Králové změní.

Vizualizace, kterou Hradecká Drbna od ŘSD získala, ukazuje i nové napojení silnice na areál Fakultní nemocnice Hradec Králové a výjezdovou stanici záchranné služby. Rekonstrukce počítá se zrušením stávajícího křížení ve Zborovské ulici a s vybudováním nové křižovatky na místě současné zastávky MHD. Z ní se řidiči dostanou jak k areálu nemocnice, tak na parkoviště u záchranné služby.   

Z křižovatky kompletně zmizí přechody pro chodce. Nově budou využívat celkem čtyři podchody pro chodce. Jimi se lidé dostanou nejen pod Gočárovým okruhem, ale také pod ulicemi Zborovská a Hradecká. Během rekonstrukce se vybudují i chodníky podél všech nově zrekonstruovaných silnic.  

V nejširším místě bude mít nová křižovatka pět pruhů. Dopravu urychlí i tři napojovací pruhy, které budou řidiči využívat k odbočení. Díky nim se tak nedostanou až do samotné křižovatky. Změn se dočká i autobusová zastávka „Fakultní nemocnice B“. Ta dostane nástupiště i na druhé straně silnice. 

Rekonstrukci stát připravuje od roku 2006 

V červnu roku 2006 získalo Ředitelství silnic a dálnic potřebné stanovisko, které posuzuje vliv stavby na životní prostředí. „Vydané územní rozhodnutí napadlo Občanské sdružení, které navrhlo vlastní řešení,“ řekla Hradecké Drbně mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. Následně úřad v Liberci zrušil vydanou změnu územního rozhodnutí a celou věc vrátil na stavební úřad do Hradce Králové. Z důvodu podjatosti spis nakonec skončil v Hořicích, který novou změnu schválil v dubnu 2019. 

V současné době má nová Mileta pouze vizualizace a územní rozhodnutí. Další dokumenty a potřebná povolení chce stát získat v příštím roce. Podle současného harmonogramu bude během roku 2022 uděleno stavební povolení, vypsáno výběrové řízení a začne se stavět. Kompletně hotovo by mělo být v roce 2023. 

„Křižovatka Mileta je jedním z klíčových dopravních uzlů v krajském městě Hradci Králové. Kříží se tam hlavní silniční okruh, kudy proudí doprava z dálnice D11 na Brno a Ostravu s tepnou, po které míří do města obyvatelé hustě osídleného Moravského předměstí,“ řekla Ledvinová. 

Rekonstrukce křižovatky by měla stát kolem 225 milionů korun. Finančně by se na ní měl podílet stát, Hradec Králové a Královéhradecký kraj. Největší podíl zaplatí ŘSD, které ze své kasy poskytne 130 milionů korun. Město zaplatí 78 milionů a nejmenší část v hodnotě 17 milionů dá hejtmanství.  

Na rekonstrukci stojí i několik dalších projektů 

Například o parkovacím domu u Fakultní nemocnice v Hradci Králové se mluví dlouhá léta. Problém ale nastal hned ve dvou bodech – komplikovaná vlastnická práva pozemků a stará Mileta. Už skoro deset let se tak stále dokola mluví o tom, že parkovací dům nemůže vzniknout dřív než nová křižovatka.  

V současné době by se tak dalo říct, že město může stavbu domu začít připravovat. Problém je v tom, že ho nemá kdo postavit. „Radnice měla soukromého investora, který chtěl dům postavit. Nakonec ale oznámil, že mu to nedává ekonomický smysl,“ řekl redakci náměstek primátora Jiří Bláha (ODS). 

Podobný problém musela radnice řešit i ve chvíli, kdy na výjezd od Fakultní nemocnice Hradec Králové chtěla vrátit semafory. Před rekonstrukcí křižovatky nedávalo smysl instalovat nové semafory. Magistrát tak na křižovatku umístil alespoň provizorní. Ty zde budou až do samotné rekonstrukce Milety.  

Za trvalé semafory by město zaplatilo pět milionů korun. Jejich instalaci bude radnice řešit až po dokončení rekonstrukce přilehlé křižovatky. 

Hodnocení článku je 64 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto ŘSD

Štítky Mileta, rekonstrukce, křižovatka, vizualizace, plán, Hradec Králové, doprava, Gočárům okruh

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Jindřich Rokoska

Kruháč je nesmysl, má omezenou propustnost. Lepší jsou semafory a úplně nejlepší by bylo zapuštění a vytvoření MÚK, která by měla největší propustnost.

čtvrtek, 13. května 2021, 14:50

Zdeněk Červinka

za mne špatně, místo jedné křižovatky , jedna obří a jedna menší....osobně bych preferoval kruháč, nebo část okruhu pod terénem ....takto stejně budou všichni stát na semaforech a ještě jich bude víc...

středa, 12. května 2021, 19:20

Zdenek Stekly

Škoda že nevyhrál kruhový objezd.

středa, 12. května 2021, 10:50

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.