České dráhy a Královéhradecký kraj jednají o smluvních podmínkách pro zajištění vlakové dopravy od konce roku 2021 na dalších deset let. Národní dopravce nabídl například několik přímých spojů. Jde například o spoj mezi Pardubicemi, Hradcem Králové a Svobodou nad Úpou. V následujícím období by mělo začít jezdit i několik nových vlaků.
„Díky jasné vizi a odpovědnosti Královéhradeckého kraje pro region chystáme v průběhu trvání nové smlouvy v kraji výrazné zvýšení kvality cestování v podobě až 40 zcela nových moderních elektrických a motorových vlaků, prvními by se cestující mohli svézt již od roku 2024,“ řekl mluvčí Českých drah Robert Pagan.
Velice intenzivně se na jednáních mluví i o trati mezi Trutnovem a Teplicemi nad Metují. Na této spojnici vlaky ročně ujedou až 200 tisíc kilometrů. „Na této trati plánujeme nasadit nově celoročně nízkopodlažní vlaky RegioNova," dodal Pagan.
Královéhradecký kraj musí do konce tohoto roku uzavřít nové smlouvy na železniční dopravu. Podle nových podmínek by se mělo začít jezdit už od letošního prosince. Nové dopravce řeší hejtmanství dlouhodobě. Před časem zredukovala jejich výběr na poslední dva.
Jde o České dráhy a GW Train Regio, která by právě měla obsluhovat trať z Trutnova do Teplic nad Metují. Ta však podle informací serveru zdopravy.cz tuto trať nepřevezme. „Několikrát jsme snížili kraji cenu, níže s ní už jít nemůžeme," citoval server předsedu představenstva GW Train Regio Petera Bosáčka.
Do soutěže o nové smlouvy na železniční dopravce se přihlásilo celkem šest dopravců. Konkrétních nabídek se na hejtmanství dostalo jen pět. Předpokládaný roční rozsah poskytovaných služeb je 5,8 milionu kilometrů. Letos má kraj na dotovanou vlakovou dopravu v rozpočtu připraveno 488 milionů korun.
Nové smlouvy v autobusové dopravě Královéhradeckého kraje jsou platné od 7. března. Od té doby zajišťují převoz cestujících společnosti CDS Náchod, P-transport, BusLine KHK, a Konsorcium Transdev Morava a AUDIS BUS.
Dopravci, kteří s Královéhradeckým krajem podepsali desetiletou smlouvu, měli zhruba rok na splnění podmínek a obnovení vozového parku. Většina společností proto nahradila tři čtvrtiny svých vozů za nové. Celkem tak v Královéhradeckém kraji jezdí zhruba 200 nových autobusů.
Většina autobusů je už vybavená Wi-Fi, USB porty a informačními LCD monitory. Na nich mají cestující přehled o současné poloze, navazujících spojích a také aktuálním zpoždění. V rámci IREDA je nově také možné jezdit na jednu jízdenku po celém kraji. Cestující tak nemusí při každém nastupování kupovat lístek znovu – stačí naskenovat QR kód.
Vedení Královéhradeckého kraje připravovalo podpis smluv od začátku minulého volebního období. Výběr nových autobusových dopravců je s hodnotou 7,7 miliard korun největším tendrem v historii Královéhradeckého kraje. „Jsem velmi rád, že byl náš kraj jedním z prvních, kterým se podařilo kompletně vysoutěžit veřejnou autobusovou dopravu na celém svém území,“ řekl hejtman Královéhradeckého kraje Martin Červíček (ODS).
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.