Během stavby nového viaduktu na obchvatu Hořic jezdilo několik desítek tisíc aut přímo městem. Po znovuotevření hlavní silnice první třídy bylo třeba dát do pořádku i objízdnou trasu. Tento týden se oprava městských silnic dostala do poslední etapy. Kompletně hotovo by mělo být do 9. května.
Po celou dobu stavby nového viaduktu vedla objízdná trasa ulicemi Táborická a Husova, kde překonávala železniční trať z Ostroměře do Hradce Králové. Samotnou rekonstrukci objízdné trasy nařizuje společnosti smlouva. Práce jsou rozděleny do čtyř etap.
„Rozsah stavební činnosti v jednotlivých etapách, potažmo částech, stejně jako harmonogram prací, byl uzpůsoben tak, aby dopravní omezení v dotčeném území byla co nejmenší,“ říká Jan Vítek dodavatelské firmy M-SILNICE.
V rámci první etapy byla částečně opravena Táborická ulice. Druhá etapa počítá s opravou křižovatky a železničního přejezdu, který se dokončil až v rámci třetí etapy. Tento týden pak začala úplně poslední část rekonstrukce. V rámci ní se dodělá celá Táborická ulice. V závěru prací ji bude třeba úplně uzavřít. Řidiči tudy neprojedou od 7. do 8. května.
Stavba mostu téměř za čtvrt miliardy korun začala v dubnu 2019 a nahradila zchátralý most z roku 1979. Otevřením mostu skončila rok a půl trvající objížďka přes jižní část Hořic. Rekonstrukce mostu u Hořic byla současnou největší investicí na silnicích první třídy v Královéhradeckém kraji.
Nová mostní konstrukce má 15 polí a ve výšce téměř 16 metrů přemosťuje železniční trať, Chvalinský potok a tři pozemní komunikace. S délkou 460 metrů jde o nejdelší estakádu na silnicích v Královéhradeckém kraji.
„Vzhledem k plánované elektrifikaci železniční tratě je most oproti svému předchůdci o jeden metr vyšší. Obyvatele Hořic bude před hlukem projíždějících aut nově chránit také protihluková stěna," řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Špatný stav mostu zapříčinila voda zatékající do nosné konstrukce a nízká mrazuvzdornost použitých betonů. Při samotné demolici stavbaři navíc odhalili závažné poruchy statiky mostu.
Proti původně plánovaným 223 milionům korun bez DPH stavba nového mostu vyšla na 236 milionů korun bez DPH. Důvodem zvýšení ceny bylo to, že stavbaři proti původním předpokladům museli strhnout a postavit znovu i spodní část mostu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.