Královéhradecký kraj, akční skupiny a také učitelé ze základních a středních škol. Společně připravili projekt, díky kterému se mohou žáci devátých ročníků připravit na přijímací zkoušky z matematiky. Online doučování bude trvat pět týdnů a studenti se do něj mohou přihlásit pomocí Google Classroom. Služba je zdarma.
„Přijímací zkoušky na střední školy se blíží, a i když vím, že učitelé dělají maximum pro přípravu svých žáků, tak ne všichni deváťáci mají při distanční výuce ideální podmínky k učení. Přípravu ke zkouškám z matematiky organizujeme jako pomoc nad rámec jejich běžné výuky. Primárně ji nabízíme žákům základních škol z našeho kraje, ale virtuální učebnu můžou využít i zájemci z ostatních krajů,“ sdělil náměstek hejtmana Arnošt Štěpánek (Piráti).
Online doučování se koná na adrese skolysobe.cz prostřednictvím Google Classroom. Pro vstup do virtuální učebny je třeba soukromý učet na Googlu. Každý den ráno studenti dostanou tři matematické úkoly a druhý den i řešení. Pokud si nebudou vědět rady, mohou se přihlásit i do živého vysílání, kde jim učitelé vysvětlí jednotlivé příklady a ukážou postup řešení. Video s učiteli jde pustit i zpětně.
Kvůli současné pandemii se mění některé termíny. Kromě změn u maturitních zkoušek se mění i termín jednotných přijímacích zkoušek na střední školy. Ten je nově stanovený na 3. a 4. května. Studenti, učitelé i rodiče se shodují, že současná distanční výuka je pro studenty rizikem. Některé školy proto připravují nejrůznější programy, které mají dětem s učením pomoct.
Například učitelé z hradecké základní školy Josefa Gočára ve spolupráci s gymnáziem J. K. Tyla připravují krátká výuková videa z českého jazyka a matematiky. Následně budou tyto materiály přístupné na internetu, aby pomohli studentům devátých tříd.
„Distanční vyučování nám ukázalo další možnosti způsobu výuky, a proto se chystáme v projektech jako je například natáčení různých výukových materiálů pokračovat a nastavit tak větší spolupráci mezi základními a středními školami. Výukové materiály by žáci mohli využívat při běžném provozu škol jako zajímavý a podpůrný materiál určený k prohlubování učiva i znalostí v době, kterou si žáci určí sami nebo jako pomoc při vzdělávání v době nemoci, či jako další podporu celoživotního vzdělávání,“ dodal náměstek Štěpánek.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.