V době pandemie je všeobecně doporučování vše vyřizovat telefonicky nebo online. Některé městské úřady v Královéhradeckém kraji omezují své úřední hodiny, jiné úplně zavírají. Například v Hořicích je nově třeba se telefonicky objednat. Jinde je zase třeba online rezervace.
Například městský úřad v Hořicích je pro veřejnost kompletně uzavřený. Důležité záležitosti jde vyřešit pouze v pondělí nebo ve středu. A to po předchozím telefonickém objednání. „Pro snadnější vyřízení Vašich požadavků doporučujeme telefonickou, písemnou či elektronickou komunikaci s úřadem,“ píše městský úřad na svém webu.
Tento týden v úterý, čtvrtek a pátek zůstává uzavřený i městský úřad v Trutnově. Výjimkou je oddělení osobních dokladů a evidence obyvatel. Omezenou otevírací dobu má během pandemie i městský úřad v Náchodě. Do budovy v Zámecké ulici je možné přijít pouze v pondělí dopoledne nebo středu odpoledne. Do budovy v Němcové ulici je možné přijít jen po online rezervaci.
I v Hradci Králové je provoz úřadu značně omezen. Vyřídit potřebné záležitosti jde pouze s předchozí online rezervací a po zadání rezervačního PINU. Bez něj je v budově magistrátu možné vyřídit pouze ztrátu nebo odcizení osobních dokladů.
„Klienti jsou v případě sjednané schůzky na konkrétní čas vyřizováni průběžně a nevytvářejí se tak fronty, které jsou vzhledem k současné epidemiologické situaci rizikové jak pro návštěvníky úřadu, tak pro jeho zaměstnance,“ vysvětluje mluvčí magistrátu Kateřina Šmídová.
Stejný systém v Hradci Králové funguje i na odboru dopravy. Pro registraci, přepis nebo vyřízení nového řidičského průkazů je třeba se předem registrovat. „V případě objednání předem, lidé přijdou na konkrétní čas. Za pár minut jsou odbaveni a mohou prostory úřadu opustit,“ říká tajemnice hradeckého magistrátu Markéta Bartušová.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.