Těžko bychom v Hradci Králové hledali někoho, kdo by nevěděl, co je „Divadelňák“. Akce sice mění název, stále ale půjde používat oblíbenou zkratku. Festival Divadlo evropských regionů a Open Air Program by se měl uskutečnit od 18. do 25. června 2021 v Hradci Králové pod novým názvem "REGIONY - Mezinárodní divadelní festival Hradec Králové".
"Při výběru názvu jsme kladli velký důraz na zachování kontinuity a odkazu celé pětadvacetileté historie. Nový název tak zcela záměrně navazuje na původní trojslovné označení Divadlo evropských regionů," uvedla ředitelka Klicperova divadla Eva Mikulková.
Každoročně nabízel festival program po celém městě. Hlavní část se konala v divadlech a Žiškových sadech. Postupně se ale akce rozrůstala, až se přirozeně dostala i do ulic v centru města. V této podobě ho každým rokem navštěvuje několik desítek tisíc lidí.
"V posledních letech jsme se společně se všemi pořadatelskými subjekty výrazně zaměřili na užší propojení v řízení festivalu. V minulosti se obě části festivalu prezentovaly samostatně, což mohlo být pro diváky i samotné účastníky festivalu matoucí," uvedla ředitelka Kontrapunktu Barbora Hodonická.
Hradecký divadelní festival se loni kvůli vládním opatřením proti koronaviru nekonal v tradičním rozsahu poprvé po 25 letech. Konala se pouze osekaná verze programu s názvem Letos jinak.
Každoročně na festivalu vystupují nejlepší divadelní sbory z celé Evropy. Slovo „Evropa“ však z názvu zcela zmizela. Podle organizátorů má akce ambici nezaměřovat se pouze na evropské státy, ale rozšířit svoji působnost i na ostatní země. "Proto nový název nebude pro naší nově ustanovenou dramaturgickou radu geograficky zavazující," dodala Mikulková.
Nový název a vizuál bude festival postupně měnit i na svém webu, sociálních sítích, plakátech i v samotné komunikaci s veřejností. Nové logo i digitální podobu akce vymyslel grafik Přemysl Zajíček. Ten vyhrál v soutěži, kterou organizátoři uspořádali na konci minulého roku.
„Cílem soutěže bylo vybrat atraktivní a výraznou vizuální identitu, která pomůže zvýšit povědomí o tomto významném královéhradeckém divadelním festivalu a podpoří zájem návštěvníků. Podstatným faktorem pro výběr byl dlouhodobě udržitelný a funkční potenciál návrhu, který bude vstřícný a otevřený pro případnou další spolupráci s různými grafickými studii v dalších letech,“ říká za Kontrapunkt Karolína Pláničková.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.