Vyvrcholení volební kampaně před říjnovými krajskými volbami v Královéhradeckém kraji poznamenala sílící epidemie koronaviru. Strany nebudou dělat žádné velké mítinky a masové akce na závěr kampaně. Některé strany cítí, že o kontaktní kampaň mají lidé menší zájem než v minulosti. Kromě kontaktní kampaně strany při oslovování voličů sázejí hlavně na sociální sítě, venkovní reklamu, volební noviny a letáky.
Hnutí ANO původně chystalo na 26. září velký mítink na Riegrově náměstí v Hradci Králové. "Kvůli epidemii covidu bude mít toto setkání s voliči formu kontaktní kampaně. Přijet by měla ministryně financí Alena Schillerová," řekla manažerka ANO a kandidátka do krajského zastupitelstva Darina Kricnarová. Těsně před volbami hodlá ANO v kraji ještě oslovit voliče regionální mutací celostátních volebních novin ANO, která půjde lidem do schránek. Kampaň ANO v kraji bude podle Kricnarové stát asi dva miliony korun proti čtyřem milionům korun v roce 2016.
Koalice ODS, STAN a Východočechů pořádá všechny akce kontaktní kampaně venku. "Již při přípravě kampaně jsme s akcemi uvnitř nepočítali. Neděláme ani žádná velká shromáždění," řekla manažerka ODS Věra Šenková. Kontaktní kampaň složenou z 25 setkání kandidátů s voliči koalice zakončí 1. října v Hradci Králové na Baťkově náměstí. Náklady koalice na kampaň by podle Šenkové měly být kolem tří milionů korun. Podle transparentního účtu koalice zatím utratila milion korun. Část z nich dala i za velké reklamní plachty pověšené na domech v Jaroměři, Trutnově a ve Vrchlabí.
Uskupení Spojenci pro Královéhradecký kraj, které tvoří TOP 09, Hradecký demokratický klub a Liberálně ekologická strana, vsadí ve finále své kampaně na takzvanou door-to-door kampaň. "Budeme se snažit oslovovat přímo jednotlivé občany, aniž bychom je obtěžovali, samozřejmě při dodržování přísných hygienických pravidel. Snažíme se také účastnit akcí v regionu a být co nejblíže lidem. Z důvodu covidu-19 neděláme žádné větší masovější akce, nechceme být nápomocni šíření koronaviru," řekl lídr kandidátky Aleš Cabicar (TOP 09).
Strany také vedle svých kandidátů do krajských voleb současně v kampani představují své senátní kandidáty. Například Koalice pro Královéhradecký kraj, kterou tvoří KDU-ČSL, Volba pro město a Nestraníci, připravuje na 1. října na Masarykově náměstí v Hradci Králové společnou předvolební akci s lékařem Janem Čápem. Ten chce být senátorem za lidovce ve volebním obvodu Hradec Králové. "Kontaktní kampaň je kvůli covidu problém. Lidé mají obavy napřímo komunikovat, o kontaktní kampaň není takový zájem jako v minulosti. O to více dáváme důraz na sociální sítě a on-line komunikaci s voliči," řekl krajský tajemník KDU-ČSL Stanislav Drašnar.
I koalice Spolu pro kraj sdružující ČSSD a Stranu Zelených vsadila na kontaktní kampaň, sociální sítě či distribuci volebních novin. Zatím v kampani podle údajů z transparentního účtu utratila 1,4 milionu korun. Finále kampaně koalice připravuje na 29. září do areálu Gayerových kasáren v Hradci Králové, kde bude setkání s kandidáty a koncert jejich kandidáta Štěpána Málka.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.