Budova trutnovského Městského úřadu bude tři měsíce v rekonstrukci. Dojde k výměně oken a vstupních dveří. Oprava současného havarijního stavu vyjde na přibližně 12 milionů korun. Ze čtyřiceti procent bude hrazena z dotací. S pracemi se začne už zítra.
„Budova pochází z první poloviny 80. let a čas se na ní už podepsal. Okna jsou v havarijním stavu, netěsní, s čímž souvisí vysoké náklady na vytápění úřadu, a navíc jsou i pro zaměstnance při manipulaci nebezpečná,“ vysvětluje Ivan Adamec, starosta města Trutnova, a dodává, že “dlouho se do budovy úřadu neinvestovalo, zaměřili jsme se převážně na školy a sportoviště, tudíž je nejvyšší čas se do takovéto akce pustit. Navíc se nám na tento projekt podařilo získat dotaci.“
Díky stavebním úpravám se sníží spotřeba energie a vytápění budovy o 25 procent. Tím se sníží i produkce emisí znečišťujících látek do ovzduší a uvnitř budovy bude i tepleji. Rekonstrukce vyjde na téměř 12 milionů korun, 40 procent pokryje částka z dotace.
Práce by měly být hotovy do konce listopadu letošního roku. Rozsáhlá úprava s sebou ale přinese i střídavé omezení chodu úřadu. Výměna oken je naplánována do deseti etap, které na sebe budou navazovat.
„Vždy po dobu jednoho týdne bude omezena dostupnost některých služeb poskytovaných veřejnosti. S výjimkou etapy výměny oken na oddělení osobních dokladů a evidence obyvatel bude vždy alespoň v základním rozsahu služba zajištěna. Prosíme veřejnost, aby sledovala webové stránky města, facebook či mobilní aplikaci, kde budou aktuální informace,“ dodává Jan Seidel, tajemník Městského úřadu Trutnov.
Omezení se netýká detašovaného pracoviště u Autostylu, kde je oddělení dopravně správních agend.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.