Česká obchodní inspekce se v posledních dnech zaměřila na kontrolu internetových obchodů. Po celé České republice provedla 164 kontrol, u 142 případů pak zjistila pochybení ze strany prodávajícího. Konkrétně na východě Čech nějakým způsobem klamalo své zákazníky 88 procent obchodů.
„Výsledky kontrolní akce potvrdily, že v oblasti internetového prodeje dochází neustále k vysokému počtu porušování práv spotřebitele. Stav za stejné období minulého roku se v podstatě nezměnil. Nedostatky dále přetrvávají zejména u poskytování kompletních informací o výrobcích a službách. Prodávající se často uchylují i k nekalým obchodním praktikám,“ říká ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.
Na východě Čech (Královéhradecký i Pardubický kraj) provedla Česká obchodní inspekce 34 kontrol. V 22 případech odhalila porušení zákona. 88% obchodů tak v regionu klamalo své zákazníky. To zda úmyslně nebo ne zjistí ČOI až z vyšetřování.
Česká obchodní inspekce však upozorňuje, že je konečné číslo zavádějící. Záměrně si ke kontrole vybírá internetové obchody, u kterých předpokládá, že objeví problém. Ve většině případů se navíc jedná o nedostatky v povinně zveřejňovaných informacích. V některých případech tak chyběla informace o případném mimosoudním vyrovnání. Nedostatky jsou velice často i v reklamačních řádech.
V celé České republice ČOI zkontrolovala od začátku roku 164 internetových obchodů. Nejčastnějším prohřeškem jsou nedostatky v reklamačním řádu, chybu v nich mělo 69 ochodů. Druhým nejčastějším prohřeškem bylo uvádění nepravdivých informací o nabízeném výrobku. Těch bylo celkem 65.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.