Dnes, 07:55
Modernizaci hlavního vlakového nádraží v Hradci Králové provede sdružení firem OHLA ŽS, Subterra a Elektrizace železnic. Vyplývá to z podepsaného kontraktu, který Správa železnic zveřejnila v registru smluv. Upozornil na něj server Zdopravy.cz. Projekt vyjde na 9,94 miliardy korun, což je zhruba o 400 milionů korun méně, než byl ve vypsaném tendru nejvyšší možný limit.
Server upozornil na to, že termín pro podání nabídek uplynul už před více než rokem. Podpis smlouvy se ale podle něj zdržel kvůli nejasnému stavu státního rozpočtu na příští rok. Kolik zájemců se do soutěže přihlásilo, není jasné.
Modernizace začala už letos v zimě. První etapou byla demolice bývalé celnice a navazujících objektů na okraji areálu nádraží u autobusového terminálu. V červenci pak Správa železnic získala povolení pro stavbu. Hotovo má být do roku 2030. Celkové náklady včetně projektové dokumentace či výkupů nemovitostí činí přes 12 miliard korun.
Nádraží bude mít po přestavbě nové nástupiště, nynější nástupiště a také kolejiště stavbaři zrekonstruují. Stavbaři obnoví například rovněž oba podchody k nástupištím, které navíc prodlouží k novému nástupišti. Bezbariérový přístup k vlakům zajistí eskalátory a výtahy. Kompletní rekonstrukce kolejiště umožní rychlost vlaků zvýšit až na 80 kilometrů v hodině, součástí bude také instalace jednotného evropského zabezpečovače ETCS. Projekt zahrnuje i stavební úpravy přilehlých silnic.

Správa železnic u pošty u hlavní budovy vlakového nádraží počítá i s výstavbou dvou cyklověží pro úschovu jízdních kol.
Důležitou součástí stavby bude rozšíření železničního podjezdu na Gočárově třídě, která je výpadovou silnicí z města k dálnici D11. Město Hradec Králové se na přestavbě podjezdu bude podílet 180 miliony korun.
Opravou hradeckého nádraží Správa železnic navazuje na sedmimiliardovou přestavbu nádraží v nedalekých Pardubicích, kterou dělala od září 2020 do loňského května.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám