eCall zachránil životy na Náchodsku: Auto po nehodě skončilo na střeše

Autoři | Foto HZS Královéhradeckého kraje

Nevypadalo to vůbec hezky. Mezi Velkými Petrovicemi a Policí nad Metují na Náchodsku skončilo po dopravní nehodě auto na střeše. Naštěstí moderní technologie eCall okamžitě přivolala pomoc a hasiči díky ní věděli přesně, co je čeká.

Situace vypadala kriticky. Auto leželo na střeše a nikdo věděl, jaké následky budou. "Když jsem jel kolem, tak jsem si říkal, jak se to může někomu povést. Ještě že nikdo nešel po chodníku," reagoval na Facebooku pod fotkami hasičů z místa Miloš Karlík.

Naštěstí byla v akci technologie, která dnes již není sci-fi, ale realitou. Systém eCall okamžitě navázal spojení s operačním střediskem hasičů a za pár okamžiků byli v kontaktu s posádkou havarovaného vozidla. Jak to shrnuli hasiči na svém Facebooku: „Systém eCall přivolal pomoc potom, co auto po nehodě skončilo na střeše.“

Hasiči z Velkého Poříčí a dobrovolníci z Police nad Metují vyjeli na místo v mžiku a díky detailním informacím, které jim eCall poskytl, byli připraveni na vše. Získali GPS polohu, typ a značku vozidla, i informace o druhu pohonu. To jim pomohlo při zásahu, kdy se museli rychle rozhodnout, jak zajistit místo nehody a jak bezpečně postarat se o pět zraněných osob. Jak hasiči dodali: „Systém nám pomohl lépe se připravit, abychom věděli, kde hledat akumulátor a jakým způsobem přistupovat k vozu.“ V moderním světě může každý okamžik rozhodovat a eCall tohle posouvá na novou úroveň.

Hodnocení článku

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Náchod, eCall, nehoda, hasiči, HZS, auto, doprava

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.