Tohle je velký krok k rychlejší a modernější železniční dopravě v Královéhradeckém kraji. Projekt modernizace železniční tratě mezi Hradcem Králové a Jaroměří má svého projektanta. Vlaky by mohly nabrat rychlost až 160 km/hod.
Na zakázku v hodnotě 188 milionů korun se dohodly společnosti VECTORAMA a MORAVIA CONSULT Olomouc. Projektové práce by měly trvat přibližně dva roky, samotná stavba je naplánována na léta 2029 až 2032.
Tato modernizace není jen o zrychlení vlaků. Úsek mezi Hradcem Králové a Jaroměří se stane důležitým článkem v širší železniční síti, která propojuje vysokorychlostní tratě s modernizovanou konvenční železnicí. Druhá kolej zajistí bezpečnější dopravu. "Vylepšení se také dočkají stanice v Předměřicích nad Labem a ve Smiřicích, plánuje se také náhrada některých přejezdů. Trať bude nově elektrifikována a vybavena zabezpečovacím systémem ETCS," uvedl v tiskové zprávě Dušan Gavenda, tiskový mluvčí Správy železnic.
Tento modernizovaný úsek se stane součástí plánovaného spojení z Prahy až do polské Vratislavi. Spolu s navazujícími úseky na Náchod a Meziměstí vytvoří silnou dopravní osu v Podorlicku. Tato síť výrazně zlepší regionální dopravu v Královéhradeckém kraji a nabídne pohodlnější spojení nejen do Hradce Králové, ale i do hlavního města a Polska.
A co budoucnost? Vysokorychlostní tratě (VRT) jsou připravené na zcela novou éru. S rychlostí až 320 km/h nabídnou české železnici rychlost, která pomůže ekonomice, životnímu prostředí i kvalitě života. Kromě úspory času přinesou nové technologické příležitosti a mnohem ekologičtější způsob dopravy než auta.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám