Na Náchodsku se odehrál příběh, který mohl skončit ztrátou 42 tisíc korun, ale nakonec dopadl šťastně. Do směnárny dorazila 75letá paní s jasným cílem, a to poslat větší sumu do Turecka.
Pracovnice směnárny však měla podezření, že jde o podvod, a zavolala policii. Když hlídka dorazila na místo, seniorka byla stále přesvědčená, že o žádný podvod nejde. S údajným příjemcem peněz si přece dlouho psala, tak proč by jí lhal?
Po dlouhém rozhovoru, varováních i prosbách se však rozhodla jinak. Namísto toho, aby své úspory poslala neznámému „příteli“, si raději vzala peníze zpět a zamířila na nákup ovoce. Rozhodně to byla lepší investice. Tento případ ukázal, že správná reakce okolí a trpělivé vysvětlování mohou pomoci zabránit zbytečným ztrátám.
V prosinci se další oběť podvodu nechala napálit falešnou SMS od „přepravní společnosti“, která tvrdila, že nemohla doručit balík. Odkaz ve zprávě vedl na podvodné stránky, kde žena vyplnila své bankovní údaje, a rázem přišla o 9 000 korun. Naštěstí vše rychle nahlásila policii, která dokázala částku zablokovat a vrátit zpět. Šestatřicetiletá žena pak náchodským policistům poslala děkovný dopis. „Celkový přístup náchodských policistů byl úžasný, všichni byli ochotní, usměvaví a příjemní. Velice ráda bych poděkovala za to, jaké máme v Náchodě skvělé policisty. Zejména za jejich trpělivost, odhodlání a lidskost. Celý případ pro mě dopadl velmi pozitivně, protože se mi díky jednomu z nich peníze vrátily, a za to mu patří veliké díky," uvedla vděcná Východočeška v dopise.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.