Stavba nové trasy silnice I/35 mezi Turnovem a Úlibicemi slibuje odlehčení tranzitní dopravy v obcích, dva tunely, rychlost až 110 km/h a zásadní zlepšení bezpečnosti a kvality života obyvatel.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) intenzivně připravuje stavbu nové trasy silnice I/35 mezi Turnovem a Úlibicemi. Trasa bude dlouhá 35 kilometrů a povede ve schválené variantě, která odvede tranzitní dopravu mimo centra obcí a měst. Náklady na stavbu se odhadují na téměř 24 miliard Kč bez DPH, přičemž součástí budou i dva tunely. Očekává se, že stavba bude dokončena a zprovozněna mezi lety 2032 a 2033. Po nové komunikaci se má jezdit rychlostí 110 kilometrů v hodině.
Projekt vychází z technické studie zpracované v březnu 2023, která kombinuje dvě šířková uspořádání komunikace. ŘSD klade důraz na minimalizaci dopadu stavby na krajinu a životní prostředí, což zahrnuje zapuštění trasy do terénu a vedení mimo území Českého ráje. „ŘSD ve snaze vyjít vstříc požadavkům samospráv akceptovalo v začátku úseku maximální zapuštění stavby v terénu. Trasujeme kapacitní komunikaci mimo území Českého ráje tak, abychom nenarušili krajinný ráz a životní prostředí,“ uvedl v tiskové zprávě mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Trasa silnice je rozdělena do čtyř úseků, na nichž se pracuje koordinovaně. První úsek zahrnuje přestavbu mimoúrovňové křižovatky Ohrazenice a pokračuje úsekem Ohrazenice – Valdštejnsko, kde se plánují dva tunely, Pelešany a Přepeře. Další úseky povedou z Valdštejnska do Čímyšle a z Čímyšle do Úlibic, kde se počítá s přivaděčem ke městu Semily. Na trase bude čtyřproudová komunikace mezi Ohrazenicemi a Žernovem a tříproudové uspořádání na zbytku trasy. Připravovaná varianta trasy je ekonomicky efektivní a odpovídá dlouhodobým plánům infrastruktury do roku 2050. Zprovoznění nové silnice by mělo přispět ke zvýšení bezpečnosti, snížení hluku a zlepšení životních podmínek obyvatel v okolních obcích.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.