Firemní akce pomáhají zmírnit výkyvy v návštěvnosti největšího krkonošského střediska Špindlerův Mlýn v období takzvané mezisezony. Tento rostoucí trend potvrzuje nárůst ve výběru poplatků po změně legislativy ke konci roku 2019, konkrétně po zařazení služebních cest do místních poplatků z pobytu.
Poplatek z pobytu vzrostl mezi lety 2019 až 2023 zhruba o 45 procent, meziročně v letech 2022 až 2023 o 18 procent. Špindlerův Mlýn se podle vedení města pravidelně potýká, podobně jako i další horská střediska, s výkyvy návštěvnosti. Zatímco v hlavních sezonách, letní a zimní, bývá ve městě až 20.000 lidí, v mezisezonách je návštěvnost nižší.
"V posledních letech ale v mezisezoně roste zájem ze strany firemní klientely a díky incentivní (podnětové či zážitkové) turistice jsou rozdíly v návštěvnosti v průběhu roku významně nižší," uvedla radní města Jitka Hronešová.
Podle ní je důvodem zájmu firem o pořádání různých firemních akcí ve středisku vhodná infrastruktura včetně dostatečné kapacity hotelů a konferenčních prostor nebo nabídky sportovních aktivit.
Přestože město vidí velký přínos ve zmírnění sezonních výkyvů v návštěvnosti střediska, starosta Martin Jandura (Špindlerův Mlýn - město s vizí) přiznává, že výběr poplatků by mohl být efektivnější. Podle něj by k tomu mohlo přispět zautomatizování a lepší propojení výběru poplatků a kontrol.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.