Do šesti let bude hotovo, náklady se odhadují na více než dvanáct miliard korun. V tomto roce začne velká přestavba hlavního nádraží v Hradci Králové. Nejvýznamnější stanice v kraji získá nové nástupiště, všechna stávající projdou celkovou rekonstrukcí.
Výsledkem stavebních prací bude bezbariérový přístup k vlakům. Významným přínosem stavby bude také rozšíření silniční komunikace pod mostem na Gočárově třídě. Modernizace bude hotová v roce 2030, předpokládané celkové náklady přesahují 12 miliard korun. Projekt modernizace a zdvoukolejnění železnice mezi Pardubicemi a Hradcem Králové se přesouvá do druhého jmenovaného města. V závěru letošního roku se na tamním hlavním nádraží rozběhne jeho celková modernizace.
Stavbaři vybudují nové nástupiště, ta stávající čeká renovace. Obnovou projdou také oba podchody, navíc se prodlouží až k novému nástupišti. Přístup k vlakům zajistí kromě schodiště také eskalátory a výtahy.
Ve stanici dojde ke kompletní rekonstrukci kolejiště, rychlost vlaků se zvýší až na 80 km/h. Ke zvýšení bezpečnosti provozu přispěje instalace jednotného evropského zabezpečovače ETCS. V přednádražním prostoru se počítá s výstavbou dvou cyklověží a parkoviště P+R.
Projekt zahrnuje rovněž stavební úpravy přilehlých silničních komunikací. Stěžejní částí stavby bude rozšíření podjezdu pod železničním mostem přes Gočárovu třídu. V nové podobě bude mít tři silniční pruhy a dva chodníky s cyklostezkami. Dále dojde ke zrušení přejezdů v ulici Na Důchodě, chodci budou místo toho využívat nový podchod.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Všichni mluví o přesunu nákladní dopravy na koleje, už nyní kolikrát vlaky čekají v sousedních stanicích, protože Hradec nebere, protože nemá volné koleje, a proto just jim sebereme další koleje tím, že uděláme ještě jedno nástupiště, jakoby to další nástupiště bylo nezbytně nutné.