První auta by po západní části silničního obchvatu Opočna na Rychnovsku mohla začít jezdit v druhé polovině letošního roku. Výstavba silnice o délce 1,5 kilometru, která začala v květnu 2022, dosud vyšla na 197 milionů korun z celkových 232 milionů korun, ceny jsou včetně DPH. Investorem je Královéhradecký kraj, akce je financována z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).
"Stavební práce probíhají bez větších komplikací, což zapříčinilo zkrácení harmonogramu oproti předpokladu," řekl náměstek hejtmana pro investice Pavel Bulíček (Piráti).
Obchvat staví sdružení firem M-Silnice a Eurovia CS. Původní termín zprovoznění nové silnice byl počátek roku 2025.
Jde o druhou část obchvatu města a zároveň o přeložku silnice II/298, jedné z hlavních tras z Hradce Králové do Orlických hor. Nová silnice propojí první část obchvatu od kruhové křižovatky U Jordánku s výpadovkou na Třebechovice pod Orebem a Hradec Králové. Investice souvisí s rozvojem průmyslové zóny Solnice - Kvasiny, v níž má závod automobilka Škoda Auto. Po dokončení přeložky bude obchvat Opočna hotový.
"Aktuálně je dokončen násyp a opěrná zeď," uvedl Bulíček. Až to klimatické podmínky dovolí, stavbaři nanesou asfaltové vrstvy budoucí komunikace a novou část obchvatu napojí na okružní křižovatku.
Nově postavený most má také odvodnění, římsy a zábradlí, jsou hotové práce pod mostem spočívající v odláždění mostních křídel a opěr včetně přístupových schodišť. "Je hotová celoplošná izolace mostu, položená podkladní asfaltobetonová vrstva. Po dokončení všech vrstev asfaltového souvrství dojde k osazení dilatačních závěrů," sdělil Bulíček.
Severní, již hotová část obchvatu zhruba za 150 milionů korun z centra Opočna odvedla především auta na trase mezi Českým Meziříčím a Dobruškou, druhá, budovaná část obchvatu povede západně od města. Na severní část obchvatu se napojí na kruhovém objezdu v Nádražní ulici.
Investice do dopravní infrastruktury jsou jednou z priorit vedení Královéhradeckého kraje, který spravuje zhruba 3300 kilometrů silnic druhé a třetí třídy. V posledních osmi letech činí průměrná roční investice do oprav krajských silnic 1,2 miliardy korun. Náklady financuje kraj z více zdrojů. Kraj plánuje pro letošní rok dát do obnovy krajských silnic včetně mostů zhruba dvě miliardy korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.