Radnice v Hradci Králové se rozhodla, že se pustí do příprav přebudování veřejného prostranství mezi okružní křižovatkou Koruna a náměstím 25. října. Součástí tohoto prostoru je betonový monument zvaný Galerie cti, který v místě zůstane. Ačkoliv řada zastupitelů v minulosti vyslovila k možnému přebudování samotné křižovatky, té se úpravy týkat nebudou.
V současné době chce nechat radnice vypsat architektonickou soutěž, která by novému prostoru vtiskla konkrétní vzhled. Město zatím počítá s tím, že by Galerie cti zůstala, otázkou však zůstává, v jaké podobě. To už bude na samotných architektech, kteří mají volné ruce. Z betonového monumentu tak může zůstat například jen torzo nebo některá z částí.
„Prostor je doslova v dezolátním stavu. Rádi bychom ho oživili a dali novou podobu,“ řekl před novináři náměstek primátorky Adam Záruba (Změna pro Hradec). Podle jeho slov by mělo k vypsání architektonické soutěže dojít na začátku roku 2024. Ještě v tom roce by měla veřejnost znát vítěze a budoucí podobu prostranství.
Koruna je diskutovaným místem především kvůli její funkčnosti a kapacitě, která současnou dopravu nezvládá. Ve špičkách se na Gočárově třídě tvoří dlouhé kolony, ve kterých řidič popojíždí prakticky krokem. Řada zastupitelů už v minulosti uvedla, že by mohlo pomoct její přebudování nebo dílčí úpravy.
„Dle mého názoru, je nezbytným řešením průjezdnosti křižovatky Koruna její úprava, aby byl celý kruhový objezd dvouproudový a stejně tak až k němu byla dvouproudová v každém směru silnice na Gočárově třídě a nezužovala se těsně před okruhem do jednoho pruhu, jako nyní,“ uvádí pro Hradeckou Drbnu opoziční zastupitel Denis Doksanský (ANO).
Zastupitel zvolen za SPD Ivan Picek má dokonce radikálnější názor. Podle jeho slov úpravy nepomůžou. „Zvýšení propustnosti by bylo možné dosáhnout asi jen zbouráním kruhového objezdu a návratem k původní, světly řízené křižovatce,“ uvedl pro Drbnu Picek.
Samotná vládnoucí koalice výroky opozice mírní. Podle ní výrazně pomůže otevření jižní spojky, která ve městě dopravě uleví. Ta se už připravuje dlouhá léta a její dokončení je v nedohlednu. Do té doby by mohlo pomoct několik semaforů pro pěší.
„Dále můžeme zvážit různá řešení, jako jsou chodecké semafory, lépe koordinované přechody nebo jiná opatření pro pěší, která mohou vyváženým způsobem zlepšit plynulost provozu pro všechny jeho účastníky,“ uvedla pro Drbnu primátorka města Pavlína Springerová (HDK).
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Dřív jezdily ze ZVU do a z práce stovky cyklistů rovnou přes křižovatku. Dnes jet z Habrmanky do Kuklen je opruz 1. řádu. Člověk aby teď stál na třikrát na úzkých cestičkách. I tím se křižovatka ucpává a cyklistu to zdržuje. Jeďte se podívat do Dánska nebo Holandska, jak se to dělá. A to prý je Hradec město cyklistů…
To zas bude malá domů do umaštěných kapsiček mistních mafianů a šíbrů!!!!!!!