Začít u piva mluvit o dopravě v Hradci Králové, zcela jistě se diskuse zvrhne směrem ke Gočárově třídě a novému inteligentnímu systému řízení dopravy. Hradecká Drbna se svých čtenářů zeptala, jak hodnotí dopravu v krajské metropoli. Většina z nich ji hodnotí jako nedostatečnou.
V anketě, kterou Hradecká Drbna zveřejnila na konci září, se zapojilo celkem 763 čtenářů. Dopravu v Hradci Králové hodnotili známkami, stejně jako ve škole. Nejvíce lidí zaškrtlo možnost „nedostatečná“. Celkem šlo o 62 procent čtenářů.
22 procent lidí hodnotilo dopravu v krajské metropoli známkou „dobrá“. Sedm procent dalo nedostatečnou, pět procent chvalitebnou a jen tři procenta hlasujících čtenářů hodnotí dopravu v Hradci Králové jako výbornou.
„Katastrofa. Ráno v pět jedete a všude červená. Přitom nikde nikdo. Proč? Co je na té dopravě inteligentní. Projíždíte městem a je to nekonečné brzdění a zase rozjíždění,“ napsala pod anketu Hradecké Drbny čtenářka Katka Kovářová.
O zapnutých semaforech přes noc radnice mluvila už v minulosti. Podle dřívějšího vyjádření města by měla stále svítit zelená na všech hlavních tazích. Pokud je hlavní silnice prázdná a z vedlejší na křižovatku přijíždí auto, měl by semafor změnit přednost v jízdě a pustit přijíždějícího řidiče.
„Moje osobní zkušenost je po zprovoznění inteligentního systému spíše negativní. Dříve měl okruh jasně danou zelenou vlnu a když se dodržovala rychlost, projíždělo se téměř na 100 % po zelené. Nyní i při dodržování rychlosti velmi často padá červená,“ komentuje nový systém čtenář Jaroslav Erben.
Pátek, 29. září 2023, 06:15
Špunt Hradce Králové, i tak se přezdívá nechvalnému kruhovému objezdu Koruna u Hradce Králové. Jeho architekt Patrik Kotas sliboval zlepšení s otevřením nového úseku dálnice D11 kolem Hradce Králové. Vytoužená plynulost dopravy se však nedostavila....
Dalším trnem v hradecké dopravě je podle čtenářů Hradecké Drbny okružní křižovatka Koruna na Gočárově třídě. Tomuto tématu se redakce věnovala i v pravidelné rubrice Politická korida. Podle odpovědí zastupitelských klubů by se opozice přikláněla k přebudování, popřípadě rozšíření křižovatky o jeden jízdní pruh.
„Nevím, která chytrá hlava tam vymyslela přechody pro chodce. Ale dokud tam budou, nemá cenu přidávat pruhy. Kolony se tam tvoří jen a pouze kvůli těm přechodům,“ píše na Facebooku Hradecké Drbny čtenářka Monika Synková.
Podle některých čtenářů by pomohl systém podchodů nebo nadchodů. Popřípadě odsunutí přechodů pro chodce do větší vzdálenosti od kruhového objezdu.
„Optimálním řešením bude otevření jižní spojky, která převezme velkou část automobilového provozu z přetížené křižovatky Koruna,“ vysvětluje pro Hradeckou Drbnu primátorka města Pavlína Springerová (HDK).
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.