Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) opět posunulo termín podání nabídek do tendru na stavbu úseku dálnice D11 z Trutnova na hranici s Polskem. Zatím poslední termín po opakovaném prodloužení je 30. srpen, původní první termín byl 17. března, vyplývá z údajů na profilu zadavatele ŘSD. Představitelé ŘSD již dříve uvedli, že záměr zahájit stavbu 21 kilometrů dlouhého úseku do konce letošního roku posunování termínu neohrožuje. Předpokládaná cena stavby je 13 miliard korun bez daně.
Důvodem prodlužování tendru jsou dodatečné žádosti uchazečů o vysvětlení nebo změny a doplnění projektové dokumentace. Výběrové řízení na stavební firmu ŘSD vypsalo loni 19. prosince a od ledna postupně poskytlo k tendru 50 souhrnných vysvětlení, změn nebo doplnění zadávací dokumentace, v nichž reagovalo na více než 320 otázek či žádostí.
Podle dřívějšího vyjádření generálního ředitele ŘSD Radka Mátla jde o standardní postup, pomůže také odhalit a napravit případné chyby a nedostatky v soupisu prací, který má na 100.000 položek. Mátl uvedl, že tendr patří k největším dálničním tendrům za posledních několik desítek let. I proto jej ŘSD vypsalo v předstihu, protože s množstvím dodatečných informací a prodlužováním termínu počítalo.
Začátkem srpna ŘSD získalo na úsek Trutnov - státní hranice stavební povolení. Současně ŘSD v daném úseku dokončuje majetkoprávní přípravu a již dělá archeologický průzkum. Samotná stavba dálnice by by podle Mátla mohla začít v posledním čtvrtletí letošního roku.
ŘSD plánuje, že nejrychleji bude hotový tříkilometrový úsek u hranice s Polskem, který naváže na polskou čtyřproudou rychlostní silnici S3. Poláci jsou se svým navazujícím úsekem podstatně dál, otevřít jej chtějí v roce 2024. Česká strana by tříkilometrový úsek chtěla otevřít v roce 2025. Auta by se tak po něm a po S3 vyhnula polskému pohraničnímu městu Lubawka. Celý úsek Trutnov - státní hranice, jehož součástí jsou i dva půlkilometrové tunely, by měl být hotový v roce 2027.
ŘSD současně připravuje stavbu úseku D11 z Jaroměře do Trutnova. K úseku o délce 19,6 kilometru ŘSD v březnu získalo pravomocné územní rozhodnutí, takže bude moci začít s výkupy pozemků. Se zahájením stavby ŘSD počítá v roce 2025 a s uvedením do provozu v roce 2028. Tím by byla celá D11 hotová.
D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978 a zatím je z plánovaných 154 kilometrů hotových 113 kilometrů. Od prosince 2021 dálnice končí na severním okraji Jaroměře. Navazuje na ni silnice I/37 směrem na Trutnov.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.