Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) opět posunulo termín podání nabídek do tendru na stavbu úseku dálnice D11 z Trutnova na státní hranici s Polskem. Zatím poslední termín po opakovaném prodloužení je 31. červenec, původní první termín byl 17. března. Záměr zahájit stavbu 21 kilometrů dlouhého úseku do konce letošního roku však posunování termínu neohrožuje. Předpokládaná cena stavby je 13 miliard korun bez daně.
Důvodem prodlužování tendru jsou dodatečné žádosti uchazečů o vysvětlení nebo změny a doplnění projektové dokumentace. Podle Mátla jde o standardní postup, který i pomůže odhalit a napravit případné chyby a nedostatky v soupisu prací, který má na 100 tisíc položek. Mátl připomněl, že tendr patří k největším dálničním tendrům za posledních několik desítek let. I proto jej ŘSD vypsalo v předstihu, protože s množstvím dodatečných informací a prodlužováním termínu počítalo.
ŘSD současně u úseku D11 Trutnov - hranice řeší získání stavebního povolení a dokončení majetkoprávní přípravy, takže prodlužování tendru na stavební firmu možné zahájení prací na konci roku nezdržuje. Mátl nevyloučil, že k posunu termínu ještě zhruba o měsíc dojde, nabídky uchazečů by tak ŘSD mohla dostat ke konci srpna či v září. "Věřím, že se nám vše seběhne v čase, jak jsme naplánovali. Že do listopadu, prosince budeme mít vysoutěženého dodavatele, budeme mít stavební povolení, dokončenu majetkoprávní přípravu, dokončené archeologické práce a budeme moci stavbu zahájit," řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
ŘSD plánuje, že nejrychleji bude hotový tříkilometrový úsek u hranice s Polskem, který naváže na polskou čtyřproudou rychlostní silnici S3. Poláci jsou se svým navazujícím úsekem podstatně dál, otevřít jej chtějí v roce 2024. Česká strana by tříkilometrový úsek chtěla otevřít v roce 2025. Auta by se tak po něm a po S3 vyhnula polskému pohraničnímu městu Lubawka. Celý úsek Trutnov - státní hranice, jehož součástí jsou i dva půlkilometrové tunely, by měl být hotový v roce 2027.
ŘSD současně připravuje stavbu úseku D11 z Jaroměře do Trutnova. K úseku o délce 19,6 kilometru ŘSD v březnu získalo pravomocné územní rozhodnutí, takže bude moci začít s výkupy pozemků. Se zahájením stavby ŘSD počítá v roce 2025 a s uvedením do provozu v roce 2028. Tím by byla celá D11 hotová.
D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978 a zatím je z plánovaných 154 kilometrů hotových 113 kilometrů. Od prosince 2021 dálnice končí na severním okraji Jaroměře. Navazuje na ni silnice I/37 směrem na Trutnov.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.