České dráhy se změnou jízdních řádů od 11. června skončí v Královéhradeckém kraji s provozem motorových vozů řady 810 ze 70. a 80. let minulého století. Nahradí je modernějšími a pro cestující pohodlnějšími jednotkami řady 814 Regionova.
Motoráky řady 810 na spojích objednávaných Královéhradeckým krajem ještě jezdí na tratích mezi Meziměstím, Náchodem, Opočnem a Dobruškou a na trati mezi Teplicemi nad Metují a Adršpachem. Od 11. června je tam nahradí vozy 814 Regionova. "Vozy 810 půjdou do zálohy a cestující se s nimi setkají už jen zřídka v případě neplánované náhrady vozidel," řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Upravený jízdní řád od 11. června zavede pro sváteční dny 5. a 6. července dodatečné osobní vlaky na trati mezi Teplicemi nad Metují a Adršpachem. Právě ve sváteční dny jsou lokality skalních měst v Teplicích nad Metují a Adršpachu turisty velmi vyhledávané.
Změna bude také na trati 021 z Hradce Králové do Letohradu. Dva spěšné vlaky budou na trati v úseku Doudleby nad Orlicí – Letohrad a zpět jezdit v pracovní dny celoročně. Původně měly jezdit v pracovní dny jen do 30. června.
České dráhy na základě krajského tendru zajišťují od prosince 2021 v Královéhradeckém kraji drtivou část veřejné drážní dopravy. Podle desetileté smlouvy dopravce postupně nasadí 40 nových nízkopodlažních vlaků. Z toho sedm bude elektrických jednotek RegioPanter a zbylých 33 budou soupravy pro neelektrifikované tratě od polské společnosti PESA. Modernizace tak čeká až 70 procent všech vlaků v Královéhradeckém kraji.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.