Radnice ve Dvoře Králové nad Labem se pustila do boje za zachování tamní pobočky finančního úřadu. Vedení města poukazovalo, že jeho zrušení by mohl být problém především pro starší občany. Po několika schůzkách se vedení města s Finančním úřadem pro Královéhradecký kraj dohodlo, že služby úřadu budou zachovány pouze v době, kdy se podává daňové přiznání.
„Nakonec jsme se společně domluvili, že v lednu a v březnu budou pracovníci finančního úřadu ve Dvoře Králové nad Labem k dispozici vždy v úřední dny, tedy v pondělí a ve středu, a to ve stávajících prostorách v budově Úřadu práce v ulici 17. listopadu,“ uvedl v tiskové zprávě starosta města Jan Jarolím (ANO). Podle toho, jaký bude zájem o finanční služby ve městě v roce 2024 radnice nastaví spolupráci na další rok.
O zrušení pobočky finančního úřadu se radnice dozvěděla letos v dubnu. Ministerstvo financí ČR tento krok odůvodňuje vysvětlením, že se tak stane na základě analýzy o využívání územních pracovišť finančních úřadů a rozsahu jimi zajišťovaných činností.
„Ačkoliv se dá pochopit snaha ministerstva snižovat výdaje státního rozpočtu, krok, po němž zůstanou pracoviště finančního úřadu pouze v bývalých okresních městech, je pro Dvůr Králové nad Labem nešťastný a těžko přijatelný,“ dodává Jarolím. Podle jeho slov do spádové oblasti patří 30 tisíc lidí.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.