Most zvaný Klapák v hradeckých Malšovicích se dneska po opravách opět otevírá. Na rekonstrukci šlo více než devatenáct milionů a práce se podařilo dokončit s předstihem.
Ppřed půlrokem zahájily Technické služby Hradec Králové rozsáhlou opravu mostu Bailey Bridge, který spojuje části Malšovice a Slezské Předměstí. Během této doby došlo k nové antikorozní úpravě konstrukce, sanaci opěr i výměně osvětlení, což vyšlo na téměř 19,2 milionu korun bez DPH. Práce se podařilo dokončit dříve, proto se tento železný most, také přezdívaný „Klapák“, může od pátku otevřít veřejnosti.
„Uzavírka mostu nebyla pro občany Slezského Předměstí snadná, právě proto je dobře, že se vše stihlo ještě o několik týdnů dříve, než se plánovalo, a oblíbený Klapák se od pátku otevírá,“ uvádí náměstek primátorky pro oblast správy majetku města Pavel Vrbický. Železný most procházel generální opravou od září loňského roku. „Bylo třeba demontovat konstrukci, která byla převezena do dílen zhotovitele. Zde pak probíhaly dílčí úpravy jako vyčištění mostovky a úložných prahů podpor, otryskání povrchů nosné konstrukce a ložisek. Zhotoveny byly nové chybějící nebo zkorodované prvky nosné konstrukce. Došlo také k montáži opraveného zábradlí nebo nového veřejného osvětlení,“ říká náměstek Vrbický.
Opravu mostu dodavatelsky zajistily Technické služby Hradec Králové, zhotovitelem byla společnost M-SILNICE, která opravu mostu provedla za téměř 19,2 milionu korun bez DPH. „Na jaře ještě technické služby provedou na mostě drobné opravy, kterými se napraví poškození vzniklá při přepravě a montáži, nejedná se ale o velké zásahy a lidé se nemusí bát, že by se měl most opět uzavřít. Byl řádně opraven a sloužit veřejnosti by mohl alespoň dalších osmdesát let,“ doplňuje náměstek Vrbický.
Železný most získal název Bailey Bridge podle typu konstrukce. Ta je pak pojmenována po britském úředníkovi státní správy, který ji navrhl začátkem čtyřicátých let minulého století. Takových mostů je v České republice pomálu. Tomu v Hradci Králové se začalo lidově přezdívat „Klapák“ nebo také „Železňák“ kvůli hluku, který vydával, když přes něj ještě v minulosti jezdily automobily. Pochází z roku 1944, ale postaven byl o několik let později, jeho délka 66,2 metrů. V dnešní době je určen už pouze pro pěší a cyklisty.
O údržbu většiny mostů po městě se starají technické služby, které v loňském roce zajistily rozsáhlou opravu Moravského mostu navazujícího na nově vzniklou okružní křižovatku Fortna. Renovací prošla také lávka u hřiště Dukla právě v blízkosti Moravského mostu. V následujících letech se pak připravují opravy dalších, například Pražského mostu nebo mostu u koupaliště Flošna.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.