Dlouho připravovaná stavba obchvatu Náchoda by mohla začít na konci roku 2024 a trvat tři roky. Již v lednu 2023 by měly úřady vydat první demoliční výměry na stavby v trase obchvatu. Vlastní bourání by se mělo odehrát ve druhé polovině roku. Po dnešním jednání s představiteli Ředitelství silnic a dálnic ČR a s projektanty to uvedl starosta Náchoda Jan Birke (ČSSD). Dvacetitisícový Náchod patří v hradeckém kraji k městům nejzatíženějším dopravou. O stavbu obchvatu usiluje přes 20 let.
Souběžně s demolicemi budou silničáři připravovat území v trase obchvatu včetně záchranného archeologického výzkumu a kácení. "Stavební řízení na jednotlivé dílčí části stavby budou zahájena v prvním čtvrtletí 2023," uvedla náchodská radnice.
V polovině letošního roku měl stát v trase obchvatu vykoupeno asi 80 procent pozemků. O vydání stavebního povolení na obchvat ŘSD požádalo letos v květnu.
Obchvat bude dlouhý 6,5 kilometru a mimo město svede tranzitní dopravu ze silnice I/33 mezi Hradcem Králové a hraničním přechodem do Polska. Součástí stavby bude i 930 metrů dlouhá přeložka silnice I/14, která k Náchodu přivádí dopravu od Nového Města nad Metují a Rychnova nad Kněžnou. Obchvat bude mít dva tunely o celkové délce 463 metrů a dvě mostní estakády o celkové délce 583 metrů.
Čtvrtek, 22. září 2022, 18:40
Dnes odpoledne začala u konce dálnice D11 stavba 6,5 kilometru dlouhého obchvatu Jaroměře. Jeho hlavním úkolem bude vyvést především tranzitní dopravu z centra dvanáctitisícového města. Stavět se má dva roky a Ředitelství silnic a dálnic za novou...
ŘSD pro stavbu obchvatu získalo v roce 2017 pravomocné územní rozhodnutí. Vydání pravomocného územního rozhodnutí trvalo úřadům osm let. Náklady na stavbu obchvatu se odhadují na 3,15 miliardy korun bez DPH.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.