Čtyři roky současného zastupitelstva se pomalu blíží ke svému konci. Nepodařilo se pohnout s rekonstrukcí Benešovky ani opravou Velkého náměstí. Na druhou stranu se Hradci Králové podařilo zahájit stavbu nového fotbalového stadionu a přípravu inteligentního systému řízení dopravy. Jak poslední čtyři roky hodnotí zastupitelské kluby krajské metropole?
Odpovědi nejsou redakčně upraveny a jsou řazeny podle data a času doručení do redakce. Neodpověděl Lubomír Štěpán (KSČM).
Pavlína Springerová (HDK)
Přestože se poslední čtyři roky naše město potácelo ve vytrvalé krizi, náš klub HDK se po celé volební období intenzivně věnoval konstruktivní opoziční práci, velmi často v dobré spolupráci s ostatními demokratickými opozičními subjekty.
Hodně jsme se zabývali problematikou Velkého náměstí, kdy jsme prosadili důležitá usnesení směřující k oživení postupu revitalizace náměstí. Bohužel, rozhodnutí zastupitelstva byla vedením města zcela ignorována, což konstatoval i kontrolní výbor. Z plánů rekonstrukce náměstí se podařilo vyřadit nesmyslný projekt podzemního parkování v samotném srdci města.
Z dalších úspěšných bodů lze uvést například, že v létě 2021 se nám podařilo prosadit materiál podporující služby sdílených kol v rozsahu omezených minut zdarma. Naše předsedkyně Pavlína Springerová také stála za vyjednáním pro město co nejlepších dodatečných podmínek s dodavatelskými firmami stavějícími fotbalový stadion.
Bohužel se nepovedlo – vzhledem k odporu v ODS – zhruba v polovině mandátu tohoto vedení vyjednat novou a stabilní koalici pro města.
Jana Šandová (ANO)
Podle mého názoru se klubu zastupitelů za hradecké ANO podařilo nezabřednout do politikaření a zbytečných politických půtek, přestože jednání zastupitelstva se díky jiným klubům často oním směrem ubírala. Navzdory tomu, se našemu klubu dařilo po celé 4 roky se max. racionálně držet věcného řešení záležitostí města. Byl klíčovou silou při prosazení zahájení stavby fotbalového stadionu či domu Odlehčovací služby. Využil, že jeho součástí jsou poslanci a významně tak napomohl urychlení dostavby dálnic D11 a D35, což přineslo výraznou úlevu hradecké dopravě.
Zároveň jsme mohli zaznamenat i nějaké nedostatky ve vzájemné spolupráci a komunikaci a také práci některých členů klubu či náměstků primátora. Mj. s ohledem na to, jsme sestavili kandidátku tak, aby přinesla vícero nových tváří a bylo zřejmé, že chceme činnost klubu ANO v hradeckém zastupitelstvu posunout dále, např. v oblasti komunikace – předně s obyvateli města, dále mezi sebou i s politickými partnery.
Přesto platí, že klub ANO odvedl významnou práci na posunu mnoha projektů, které se podařilo v posledních 4 letech nastartovat a právě díky němu prošla podpora hokeje, fotbalu, vznik nových míst na parkovišti na Flošně apod. Do dalšího období potřebujeme být silnější, abychom Hradec mohli měnit k lepšímu a měli jsme sílu, to v zastupitelstvu prosadit.
Úterý, 23. srpna 2022, 06:20
O křeslo primátora a své místo v zastupitelstvu Hradce Králové se v letošních komunálních volbách uchází celkem 15 politických stran a hnutí. Hradecká Drbna oslovila všechny lídry těchto stran, kteří mají reálnou šanci se do zastupitelstva dostat....
Pavel Vrbický (Piráti)
I z opozice se nám povedlo pro Hradečáky udělat řadu pozitivních věcí. Zmíním jich jen pár. Například jen díky naši iniciativě město odmítlo další obří nákupák na zemědělské půdě v Kuklenách. Rovněž jsme prosadili, aby radnice opravila vybydlený bytový dům na Gočárově třídě a taky se konečně začala řešit rekonstrukce Harmonie, kde v nevyhovujících podmínkách žijí nízkopříjmoví senioři. Piráti stojí i za sdílenými koly. Zároveň jsme získali politické zkušenosti a vhled do fungování magistrátu. Díky tomu víme, kde po volbách začít, aby se Hradec začal měnit ve skutečně moderní město.
Anna Maclová (Koalice pro Hradec)
V minulých komunálních volbách posílila naše Koalice pro Hradec o 1 zastupitele, do rady města s Hnutím ANO jsme však nevstoupili. Uskupeni ODS, ANO a Změna pro Hradec a Zelení se podle očekávání rozpadlo. V opozici jsme vyvinuli úsilí, aby námi připravené projekty z předchozího volebního období byly realizovány. Otevřena byla odlehčovací služba v Honkově ulici, rozjíždí se projekt denního stacionáře pro lidi se zdravotním postižením.
V posledních dvou letech bylo ve vedení města bezvládí a konání ve městě nemělo žádné směřování. Za této situace se činnost opozice omezuje převážně jen na bedlivou kontrolu předkládaných záměrů. Hájili jsme na zastupitelstvu zájmy občanů např. žijících v Durychově ulici, usilovali o řešení bytové nouze a revizi pravidel v ubytovně Brněnská, opakovaně jsme upozorňovali na hospodaření a.s. Mountfield a FC HK a ptali se na budoucí provozní náklady nového stadionu, upozorňovali jsme na stav chodníků atd. Ve výborech a komisích pracovali členové naší Koalice pro Hradec různých profesí, kteří prosazovali odborná řešení před politickými.
V rámci možností opozice jsme prosadili mnoho dobrého pro život ve městě, což občané jistě vnímají i bez reklamy placené z městských peněz. Zveme všechny s právem volit k nadcházejícím volbám a přejeme našemu městu kvalitní zastupitelstvo a vedení města na další období.
Úterý, 16. srpna 2022, 14:15
Poslední volební období v Hradci Králové bylo z politického hlediska divoké. Zhruba v jeho polovině se rozpadla vládnoucí koalice a v užším vedení města zůstalo jen ODS a hnutí ANO. I přesto se městu podařilo zahájit největší investici v historii...
Alexandr Hrabálek (ODS)
Klub ODS tvořilo 5 členů, kteří se od počátku funkčního období samozřejmě snažili naplňovat volební program ODS a programové prohlášení vzniklé koalice. Jak je všeobecně známo, koaliční spolupráce vinou Změny pro Hradec, Zelení zkolabovala a nedlouho poté byla menšinová koalice ODS/ANO rozpuštěna. Nicméně klub ODS setrval na svých pozicích a dál jako konzistentní reprezentant pravicové strany hájil pravicové hodnoty a pokračoval v plnění svého volebního programu. Podařilo se mu prosadit přibližně 90 % jeho bodů, takže můžeme směle pohlédnout do očí našim voličům, ale nejen jim. Mám tím na mysli všechny Hradečáky, protože náš program zahrnoval body, z jejichž splnění budou mít prospěch všichni. Tedy nejenom pravicoví voliči.
Náš klub se zkrátka dokázal vyrovnat s rozbitím koalice a dokázal fungovat ve velmi obtížných podmínkách, kdy se střetával s nevůlí oponentů z řad opozice, kdy řada projektů nebyla na jednání zastupitelstva města schválena pouze proto, že je navrhla část bývalé koalice, tedy ODS. Přesto, jak jsem již napsal, jsme dokázali prosadit spoustu užitečných věcí, ze kterých bude mít prospěch nejen každý Hradečák, ale město Hradec Králové jako celek.
Adam Záruba (Změna pro Hradec a Zelení)
Působení zastupitelského klubu Změny pro Hradec a Zelených v uplynulém volebním období hodnotím pozitivně. Podařilo se nám prosadit celou řadu věcí, které posunou město dál. Jedná se zejména o sociální oblast (realizace nového objektu odlehčovací služby a založení ústavu Sociální služby Hradec Králové) a školství (zahájení rekonstrukcí dalších škol a školek, kvalitní návrh nové MŠ Podzámčí II, navýšení peněz na provoz škol aj.).
V oblasti životního prostředí jsme rozjeli celou řadu zajímavých projektů (zavedení služby RE-USE na sběrných dvorech, záměr revitalizace Piletického potoka a řada drobných projektů na adaptaci města na klimatickou změnu). Těmto věcem se věnoval hlavně Martin Hanousek jako náměstek primátora. Velmi si cením, že se mi jako určenému zastupiteli pro pořízení nového územního plánu podařilo dořešit problémové záležitosti v návrhu územního plánu a opět rozjet jeho přípravu. Máme tak šanci, že ÚP bude dokončen a schválen v roce 2024.
V oblasti rozvoje města jsme prosadili zpracování urbanistické studie Severní zóny, kde v návaznosti na revitalizovaný Piletický potok vznikne prostor pro výstavbu až 1200 bytů s potřebnou občanskou vybaveností. A nakonec bych vyzdvihl naše úspěšné úsilí v ochraně památek – záchranu historického svinarského mostu nebo výtvarných děl ve veřejném prostoru.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Chybí mi tu zmínka o legalizaci černé stavby skladových hal CTP a podíl ODS na této špinavosti. Zatímco nové úseky D11 a D35 odvedly část kamionů mimo HK, ODS se postarala o jejich opětovný návrat do širšího centra HK!