Trutnovskou dopravu čeká upgrade. Lidé se do centra dostanou rychleji. Zastupitelé odsouhlasili městskou vlakovou linku. Od března příštího roku by tak mělo být v provozu 16 nových spojů mezi trutnovským hlavním nádražím a zastávkou Libeč.
Jak se rychleji dostat do centra města a neuvíznout v koloně na Polské ulici? Takovou otázku řeší město Trutnov. Odpovědí by mohlo být zřízení městské vlakové linky, které odsouhlasilo zastupitelstvo.
Trať vedoucí z integrované obce Libeč přes Poříčí až na hlavní nádraží v Trutnově by od března příštího roku mohla být posílena o celkem 16 nových spojů. Trutnovská radnice tím chce lidem umožnit dostat se do centra snáze a rychleji. I přes maximální snahu města a tlak na ŘSD ohledně dostavby dálnice D11 bude doprava z Poříčí po zprovoznění polské dálnice S3 mnohem hustší, a město tak očekává každodenní kolony. „Při zahuštění dopravy by vlakové spoje byly rychlejší. Jen pro představu – jízdní doba autobusu z Poříčí na Zelenou Louku činí cca 23 – 31 minut,“ popsal v tiskové zprávě situaci starosta města Trutnova Michal Rosa,. K možnému řešení dodal, že zřízení vyhrazeného pruhu pro autobusy a IZS je s ohledem na šířkové poměry možné pouze v úseku od Olympu po křižovatku Polské s Náchodskou, a to jen ve směru z Poříčí do centra. Na realizaci vyhrazeného pruhu pracujeme, ale to nebude stačit.
Z 16 nových spojů by 7 mělo s přestupem návaznost na vlaky směřující z trutnovského hlavního nádraží do Svobody nad Úpou. Vedení města se také podařilo domluvit, aby veškeré spoje, které jedou z hlavního nádraží do Svobody, stavěly na zastávkách Trutnov-Zelená Louka a Trutnov-Staré Město. Samozřejmě vlakům radnice přizpůsobí také městskou hromadnou dopravu tak, aby navazovala. „S krajským úřadem jednáme o akceptaci předplacených kuponů městské hromadné dopravy a díky tomu bude ve vlaku i v autobusu platit jedna jízdenka. Nepřejeme si, aby jízdné zdražilo. Chceme, aby městská hromadná doprava byla atraktivní a aby se ji lidé naučili co nejvíce využívat,“ říká trutnovský starosta.
Radnice prozatím počítá s náklady na městskou vlakovou linku ve výši 1,4 milionu Kč za rok. Zda bude skutečně pořízena nyní závisí na zastupitelích, kteří o ní rozhodnou v pondělí 5. září na zasedání městského zastupitelstva. Bližší informace k jízdnému a jízdním řádům budou v případě schválení včas zveřejněny.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.