Zavedení expresních linek, lepší návaznost spojů nebo propracovaná spolupráce s Dopravním podnikem Pardubice. To je jen několik z mnoha slibů politických stran, které se chystají do zastupitelstva Hradce Králové. Místní dopravní podnik se ve volebních programech skloňuje velice často. Hradecká Drbna chce zjistit, jak je se současnou hromadnou dopravou spokojená veřejnost. Oznámkujte MHD v Hradci Králové jako ve škole.
Dopravní podnik Hradec Králové a městská hromadná doprava ve městě je velmi často zmiňována ve volebních programech jednotlivých stran, které se ucházejí o místo v hradeckém zastupitelstvu.
Například Piráti v čele se současným zastupitelem Pavlem Vrbickým chtějí ve městě zavést takzvané páteřní linky. „Jde o nejvytíženější úseky. Na nich zavedeme metrobusy s celodenní garancí příjezdu do deseti minut,“ uvádí Vrbický na webu hradeckých Pirátů.
Velké plány s MHD v Hradci Králové mají i STAN. Podle některých členů hnutí je současné MHD nastaveno neefektivně. „Chceme prosadit změnu jízdních řádů. Tak aby navazovaly na dálkové spoje,“ uvádí v programovém prohlášení na webu hnutí současný lídr Luboš Hoker.
Expresní linky, návaznost spojů i spolupráce s dopravním podnikem v Pardubicích jsou nemožné bez dostatečného množství řidičů. A ti stále chybí. Dopravní podnik Hradec Králové dokonce musel dočasně zrušit linky číslo 4. a 8. Autobusy na tyto trasy nevyjedou minimálně do konce prázdnin.
„Část řidičů MHD se bohužel ocitla na nemocenské a dopravní podnik má navíc dlouhodobý podstav na těchto pozicích. Z těchto důvodů jsme byli nuceni přistoupit k dočasné úpravě jízdního řádu během prázdnin,“ uvedl před časem v tiskové zprávě náměstek primátora Pavel Marek (ODS).
Ještě před letními prázdninami chybělo hradeckému dopravnímu podniku zhruba deset tabulkových řidičů.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.