Kvůli nedostatku řidičů musí Dopravní podnik Hradec Králové dočasně přerušit provoz na linkách číslo 4 a 8. Autobusy na trase nebudou jezdit minimálně do konce srpna. S nedostatkem personálu se místní dopravní podnik potýká od začátku roku. V současnosti chybí zhruba desítka tabulkových řidičů.
„Část řidičů MHD se bohužel ocitla na nemocenské a dopravní podnik má navíc dlouhodobý podstav na těchto pozicích. Z těchto důvodů jsme byli nuceni přistoupit k dočasné úpravě jízdního řádu během prázdnin,“ uvedl náměstek primátora Pavel Marek (ODS).
Dopravní podnik se s nedostatkem řidičů potýká dlouhodobě. Například před prázdninami chybělo 14 tabulkových řidičů. Společnost se je snaží nahrazovat kolegy z technicko-hospodářských pozic nebo mechaniky.
„V dopravním podniku máme dlouhodobě podstav, ale situaci se dařilo zvládat. Větší úbytek řidičů nastal teď na jaře po ústupu koronaviru, jelikož se obnovily plánované zákroky a operace v nemocnicích nebo je opět umožněno absolvovat zdravotní pobyty,“ potvrdil v tiskové zprávě ředitel Dopravního podniku města Hradce Králové Zdeněk Abraham.
Nedostatek řidičů řeší dopravní podniky napříč republikou. Například České Budějovice chtějí své zaměstnance motivovat mimořádnými odměnami. K tomu Hradec Králové zatím nepřistoupil. Při náboru nových zájemců spoléhá na média. „Jde v kompletní mediamix včetně PR propagace. Jde v podstatě o několikaletou kontinuální náborovou a informační kampaň,“ uvedl pro Hradeckou Drbnu mluvčí podniku František Meduna.
Podle jeho slov nabízí dopravní podnik celou řadu benefitů, které mají zájemce přesvědčit. Jeden z největších je náborový příspěvek ve výši od 15 do 50 tisíc korun. Konkrétní částka je kvalifikace daného zájemce. „Průměrná mzda řidiče Dopravního podniku Hradec Králové je 33,5 tisíc korun,“ potvrdil redakci Meduna.
Mezi další benefity lze zařadit pět týdnů dovolené, penzijní připojištění ve výši tří procent hrubé mzdy, odměny za jízdu bez nehod, pravidelné školení, pravidelný příjem, pevný rozpis směn nebo zkrácení pracovního úvazku.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
A nebylo by vhodné zrušit celý dopravní podnik když zruší jeden z nejvytíženějších spojů (4) a přitom např. 23 a 27 jezdí poloprázdné. Asi se nás snaží donutit koupit auta.