Volební kampaň před zářijovými komunálními volbami v Hradci Králové bude stát hlavní politické strany kolem jednoho milionu korun. Řada politických subjektů již kampaň představením svých lídrů formálně zahájila, ale s plným rozjezdem kampaně strany počítají až v srpnu, tedy zhruba jeden měsíc před konáním voleb 23. a 24. září. Venkovní reklamou se v ulicích města zatím prezentují jen některé strany.
V kampani strany hodlají sázet hlavně na tradiční prvky, tedy plakáty, letáky, billboardy, inzerci v médiích a osobní setkávání kandidátů s voliči. Více než v minulosti hodlají být aktivní na sociálních sítích. Opět využijí i reklamy na vozidlech a dalších plochách městského dopravního podniku. Zatím po Hradci Králové jezdí reklamou polepený autobus hnutí Rozvíjíme Hradec. Další strany by se měly na reklamních nosičích dopravního podniku prezentovat zhruba od poloviny srpna.
Hnutí ANO, které volby před čtyřmi lety v Hradci Králové se ziskem 24 procent jasně vyhrálo, hodlá do kampaně vložit kolem jednoho milionu korun. "Naším cílem je obhájit 11 míst v zastupitelstvu. Horkou fázi kampaně spustíme od druhé poloviny srpna," řekla jednička kandidátky ANO Jana Šandová. Od 1. září bude mít ANO na náměstí 28. října mobilní kancelář, v níž se kandidáti hnutí budou v rámci kontaktní kampaně setkávat s voliči.
Také koalice Za Hradec, kterou tvoří Hradecký demokratický klub a TOP 09, počítá s náklady na kampaň kolem jednoho milionu korun. "Na konci června vyšly naše první volební noviny a zahájili jsme venkovní kampaň. Horkou část odstartujeme ve druhé polovině srpna a potrvá až do voleb. Její součástí bude i několik mítinků," řekl jednička kandidátky Pavlína Springerová (HDK). Ve středu přijela koalici Za Hradec v rámci kontaktní kampaně podpořit předsedkyně Sněmovny a TOP 09 Markéta Pekarová Adamová.
Občanská demokratická strana chce prezentovat své záměry v kontaktní kampani přímo v jednotlivých městských částech. "Každá lokalita žije jinými problémy a my v nich chceme nabídnout svá řešení," řekl lídr ODS Miroslav Hloušek. ODS počítá s klasickými formami kampaně, tedy letáky či billboardy, a aktivní chce být i na sociálních sítích, i když podle Hlouška je dnes obtížné obsáhnout všechny sítě. Naplno hodlá ODS kampaň rozjet v polovině srpna, náklady by měly být kolem jednoho milionu korun.
Piráti se chtějí zaměřit na sociální sítě a na kontaktní kampaň, naplno ji chtějí spustit na přelomu srpna a září."Chceme být ve městě vidět a lidem vysvětlit, co jsme se za čtyři roky v zastupitelstvu naučili a co jsme dělali," řekl lídr Pirátů Pavel Vrbický. Přes léto chtějí Piráti v Hradci podle něj dělat spíše neformální akce, například setkání s lidmi u hry pétanque. Náklady na kampaň odhadl na 400 tisíc korun. "Ačkoliv jsme vládní strana, peněz máme na rozdíl od jiných subjektů omezeně," uvedl.
Kolem milionu korun hodlá vložit do kampaně nového hnutí Rozvíjíme Hradec, které vede senátor a právník Jan Holásek. Podstatnou část nákladů bude hradit sám Holásek. Hnutí se podle něj v kampani soustředí na sociální média, venkovní reklamu, tiskoviny a kontaktní kampaň.
Předvolební kampaň si sám zaplatí starosta Náchoda a bývalý poslanec Jan Birke (ČSSD), který jde v Náchodě do voleb v čele nového uskupení s názvem Jan Birke pro Náchod. Je to sdružení členů ČSSD a nezávislých kandidátů. Na předvolební kampaň má Birke zhruba 250 tisíc korun. "Předvolební kampaň platím se svého, něco jsem naspořil," uvedl Birke.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.