Dnes odstartovala celorepubliková osvětová akce Suchej únor, která má za cíl šířit myšlenku zodpovědného přístupu k alkoholu. Ten, kdo se do projektu zapojí, by měl následujících dvacet osm dní abstinovat. Přidávají se například policisté, ale symbolicky také dopravní podniky napříč republikou. V autobusech MHD v Hradci Králové nebo Pardubicích budou viset informační letáky.
Sdružení dopravních podniků České republiky se i v tomto roce rozhodlo podpořit tradiční zdravotně osvětovou kampaň. „Do desátého ročníku projektu Suchej únor se zapojí devět dopravních podniků například v Hradci Králové, Pardubicích, Liberci, Brně, Českých Budějovicích, Jablonci, Plzni nebo ve Zlíně,“ řekla tisková mluvčí SDP Linda Hailichová.
Podniky projekt podpoří především symbolicky tím, že ve svých vozech vyvěsí informativní letáky a na svých sociálních sítích budou šířit hlavní myšlenky kampaně, která pomáhá široké veřejnosti prověřit její vztah k alkoholu a změnit zaběhlé návyky.
„Dopravní podniky poskytly taky další své reklamní plochy, například LCD panely ve vozech nebo na zákaznických centrech. Informace se také dostanou k zaměstnancům prostřednictvím zpravodajů a časopisů,“ dodala mluvčí.
Ve vybraných vozech MHD v Hradci Králové už cestující na letáky narazí. „Akce Suchej únor generuje asi osm různých letáků, vybrané z nich už visí v našich zhruba šedesáti vozech a kampaň budeme během února podporovat taky na našich Facebookových stránkách. Informace o tom, zda se zapojí i naši řidiči a zaměstnanci nemám,“ uvedl mluvčí dopravního podniku Hradce Králové František Meduna.
Spojení Suchýho února a dopravních podniků je už tradiční a podle dopravců i přirozené. „Jako dopravci klademe důraz na bezpečí cestujících a s tím se pojí i nulová tolerance k alkoholu u našich řidičů. Provádíme pravidelné i namátkové kontroly a věříme, že osvěta v tomto směru je důležitá a má smysl,“ řekl předseda SDP Tomáš Pelikán.
Jedním z důvodů vzniku projektu Suchej únor je nadměrná spotřeba alkoholu u nás. V tomhle ohledu patříme mezi světovou špičku. „Rizikově u nás pije více než milion lidí. Loni se podle průzkumů zúčastnilo Sucháče přes deset procent dospělé populace. Jednou z novinek letošního ročníku je například průvodce světem alkoholu pro nezávislé české firmy nebo data o pozitivním dopadu na 53 procent účastníků kampaně. Pravidla pro zapojení do akce jsou jednoduchá. Celý únor ani kapku alkoholu,“ řekl ředitel neziskové organizace Suchej únor Petr Freimann.
Účastníci „Sucháče” se mohou tradičně registrovat k výzvě na stránkách www.suchejunor.cz.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.