Czech-American TV je projekt rodáka z Jižní Moravy Johna Honnera, který už téměř dvacet let vysílá na amerických televizních obrazovkách cestopisné pořady o České republice a jejích regionech. Sledují je miliony amerických domácností na kabelové televizi a mnoho dalších lidí z různých koutů světa díky internetovému vysílání. Na programu teď má pořad z prostředí Královéhradeckého kraje. Američtí diváci se tak mohou seznámit s krajskou metropolí Hradcem Králové, barokním hospitálem Kuks, městem Vamberk či Adršpašsko-teplickými skalami.
„Vysílání o České republice a jejích regionech sleduje přes 2,6 milionu diváků na televizních obrazovkách v USA a další desítky tisíc z dalších zemí prostřednictvím internetu. A právě pro ně jsou tyto pořady smysluplnou inspirací pro jejich cestovatelské plány,“ říká zakladatel česko-americké televize John Honner.
Momentálně je na programu pořad z Královéhradeckého kraje, který americké diváky provede Hradcem Králové, barokním hospitálem Kuks, městem Vamberk nebo Adršpašsko-teplickými skalami.
„Cílem naší televize je poukázat na to, jak krásné místo Česká republika a její regiony jsou. Přiblížit divákům v zahraničí, kde se nachází, a jaká místa kromě světoznámé Prahy stojí za to navštívit. Jednotlivé pořady jsou nadčasové. Jedná se vlastně o dlouhodobou kampaň zacílenou hlavně na lidi v zámoří,“ objasňuje Honner.
Zakladatel televize John Honner rodné Česko často navštěvuje. Nejen kvůli načerpání inspirace na nové díly, ale taky tady udržuje vztahy s partnery svého projektu. Jedním z nich je i Královéhradecký kraj. „Královéhradecký kraj s česko-americkou televizí spolupracuje řadu let a těší nás, že jejím prostřednictvím si mohou obyvatelé Spojených států amerických přiblížit nejen zajímává místa, ale také kulturu a zvyklosti našeho regionu. Je to mimořádný projekt, který si zaslouží naši podporu,“ řekla Martina Berdychová, náměstkyně hejtmana pro kulturu a cestovní ruch.
Mezi partnery tohoto výjimečného projektu patří i Univerzita Hradec Králové. „Spolupráci jsme navázali v minulých letech. Studenti oboru cestovního ruchu naší televizi pomáhají při tvorbě obsahu pro jednotlivá vysílání a dalších materiálů pro web a sociální sítě. Do budoucna bychom také rádi zapojili do produkce například studenty středních škol v Královéhradeckém kraji,“ vysvětluje John Honner.
Hlavním posláním Czech-American TV je rozšířit povědomí o České republice, ukázat české regiony, zviditelnit zajímavé destinace a přiblížit české kulturní dědictví. Na webových stránkách se proto televize soustředí také na trend gastroturistiky. Americké diváky se skrze recepty snaží naučit, jak uvařit pravou českou svíčkovou na smetaně s houskovým knedlíkem, upéct moravské koláče nebo třeba usmažit poctivý bramborák s uzeným masem.
Trendu cestopisných pořadů nahrává i současná doba, která kvůli pandemii omezila možnosti klasického cestování. „Lidé si kompenzují své cestovatelské touhy a připravují se na dobu, kdy jim situace znovu cestování umožní. Daleké cesty do zahraničí si lidé plánují většinou v dostatečném předstihu, což potvrzují i interní průzkumy u našich diváků, kteří nám volají či píšou do redakce. Své cesty si plánují většinou rok či dva dopředu,“ potvrzuje Honner.
Televize vysílá pravidleně už 19 let a díky tomu, že přináší kvalitní a pestré pořady se mezi americkými diváky těší velké oblobě. „Často nám lidé telefonují do redakce a doptávají se na informace z odvysílaného dílu či novinky na webových stránkách. Většina z nich dokonce plánuje i návštěvu daného regionu České republiky,“ dodává Honner.
Veřejné a nekomerční vysílání Czech-American TV má formu pravidelných pořadů, ve kterých se anglicky mluvící divák dozví informace o českých regionech, městech nebo památkách. Všechny pořady jsou proto vysílány v anglickém znění. Pořady lze sledovat na internetových stránkách www.catvusa.com.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.