O rekonstrukci komplikované křižovatky na vnitřním okruhu krajské metropole se v Hradci Králové mluví šest let. Nyní to vypadá, že práce na přestavbě Fortny začnou ještě v zimě. Radnici se podařilo dokončit výběrové řízení a najít firmu, která prostranství za 52,6 milionu korun přebuduje.
Z počátku je třeba říct, že nejde pouze o rekonstrukci samotné křižovatky. Nový bude celý dopravní uzel v jejím okolí. „Upraveny budou silnice v okolí terminálu, sjezd u soudu, obratiště v ulici Jana Koziny, přilehlé parkoviště a ostrůvek na Orlickém nábřeží,“ vysvětluje mluvčí radnice Kateřina Šmídová. Nový povrch dostanou chodníky vedoucí k Moravskému mostu, zdravotní škole a autobusovým zastávkám. Vybudované budou i nové zastávky veřejné dopravy.
Zároveň by mělo dojít i k rozšíření parkovacích stání v okolí. Před tréninkovou halou zimního stadionu je navrženo 25 kolmých parkovacích stání, v ulici Jana Koziny bude vyznačeno šest podélných parkovacích stání a na ulici Komenského bude vyznačen pruh pro podélné parkování.
Cílem má být zvýšení bezpečnosti pro chodce, cyklisty i samotné řidiče. Vybudováním kruhového objezdu by se podle města měla zlepšit i průjezdnost křižovatkou. Za jakých dopravních omezení bude nová křižovatka vznikat zatím není jasné.
„Nyní je zde křižovatka ve tvaru písmene T, která především v době dopravní špičky působí poněkud chaoticky. Vytvořením kruhového objezdu by mohlo dojít především ke zvýšené bezpečnosti pro chodce a cyklisty, kterých se v této oblasti pohybují denně stovky až tisíce,“ tvrdí náměstek primátora Jiří Bláha (ODS).
Novou podobu prostranství a křižovatky už před časem ukázala vizualizace ateliérů Laboro a MOK. Z nich je patrné, že kapacita křižovatky zůstane zachována. Ze všech směrů budou řidiči přijíždět v jednom pruhu. Nebude tak třeba zipování podobně jako u okružní křižovatky Koruna.
Ta je mnohými kritizována za pořizovací cenu i špatnou dopravní funkčnost. „Vždy jsme kritizovali, že i přes tehdejší prohlášení a sliby architekta Patrika Kotase, který je autorem návrhu, že tato křižovatka nebude zbrzďovacím prvkem, která nebude blokovat dopravu ani její plynulost, zřejmě nebudou zcela pravdivé, a to prokázala i současnost,“ říká náměstek primátora Pavel Marek (ANO). Něco podobného by se v případě rekonstrukce křižovatky Fortna nemělo opakovat.
Čtvrtek, 9. prosince 2021, 06:55
Minulé vedení města ji s velkou slávou slavnostně otevřelo v srpnu roku 2016. Nová okružní křižovatka za 128 milionů korun měla vyřešit problém s dopravou na výjezdu z Hradce Králové. S odstupem času se však ukázalo, že nefunguje, jak má. Podle...
Právě rekonstrukce křižovatky Koruna byla poslední rekonstrukcí křižovatky v Hradci Králové. Radnice za nový kruhový objezd zaplatila 128 milionů korun. Do provozu byla uvedena v polovině roku 2016.
S rekonstrukcí chce radnice začít ještě v zimě. Kompletně hotovo má být do poloviny roku 2023. S náklady na přestavbu mají moci dvě dotace. První má být ve výši 21,1 milionu korun. Z druhé by město mohlo získat až 22 milionů. „To odpovídá 90 procentům celkových výdajů,“ říká náměstkyně primátora Monika Štayrová (ANO).
Rekonstrukce dopravního uzlu se hodně dlouho odkládala. Už v roce 2015 město počítalo s tím, že rekonstrukce začne do tří let. Právě v roce 2018 došlo k dalšímu odsunutí termínu, tentokrát o další dva roky. Tehdejší odhad nákladů byl 32 milionů korun. Ani tento termín nakonec nedopadl. Výběrové řízení se radnici podařilo vyhlásit až letos. Nakonec má vítěze, který křižovatku postaví za 52,6 milionu korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Další dopravní megašpunt v HK. Tak hlavně, že to některým lidem sype!