Popraskaný asfalt, výtluky nebo stržené krajnice. I tak vypadají některé silnice, které fungují jako objízdné trasy kvůli velkým rekonstrukcím nebo staveb. I proto bude hejtmanství s Ředitelstvím silnic a dálnic podepisovat smlouvu. Ředitelství tak opraví všechny silnice, které se zničí během stavby dálnic.
Nová smlouva se státem se týká především dostavby dálnice D11 k hranicím s Polskem a budoucí D35 od Hradce Králové na Jičín. „Výstavba těchto významných staveb přináší extrémní zátěž pro krajskou silniční síť, která v průběhu výstavby slouží staveništní dopravě, nebo se bude v konkrétních úsecích využívat pro vedení objízdných tras,“ říká hejtman Královéhradeckého kraje Martin Červíček (ODS).
Nová smlouva mezi Královéhradeckým krajem a Ředitelstvím silnic a dálnic má přinést lepší koordinaci obou institucí. Obsahem jsou přesná pravidla. Náklady na opravu poničených silnic půjdou za ŘSD.
„V praxi to bude znamenat, že při přípravě a realizaci každé investiční akce jejichž investorem bude ŘSD, dojde k uzavření protokolu upravujícího podmínky užívání silnic ve vlastnictví Královéhradeckého kraje při realizaci konkrétní stavby,“ vysvětluje radní pro dopravu Václav Řehoř (ODS).
Samotný protokol bude obsahovat seznam silnic a úseky, které bude používat těžká stavební technika. Zároveň budou definované objízdné trasy. „Součástí dokumentů bude také identifikace rozsahu případných úprav těchto tras před zahájením stavby a oprav stavbou dotčených komunikací po jejím dokončení,“ dodává Řehoř.
Stát prostřednictvím Ředitelství silnic a dálnic na území Královéhradeckého kraje spravuje téměř 437 kilometrů dálnic a silnic první třídy. Královéhradecký kraj se pak stará o dalších více jak 3,3 tisíce kilometrů komunikací II. a III. tříd.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.