neděle 26. září 2021 Andrea

Hlavní stavební práce na obchvatu Nové Paky by měly začít na jaře 2022

Hlavní stavební práce na silničním obchvatu Nové Paky na Jičínsku by měly začít nejpozději na jaře roku 2022. Výběrové řízení na zhotovitele stavby, které začalo v květnu, stále pokračuje. Otevírání obálek by podle současného stavu tendru mohlo přijít na řadu začátkem října. Předpokládaná hodnota zakázky je zhruba 1,9 miliardy korun se započtením daně. V říjnu by měl začít záchranný archeologický výzkum v trase nové silnice.

"Klasické výběrové řízení na zhotovitele stavby běží. Nicméně jsou tam ještě dotazy do soutěže. Nabídky proto nebyly ještě podány. Ze zákona musíme odpovědět na dotazy, které zhotovitelé mají, a tím se posunuje termín vyhodnocení," řekl Pavel Zeman z královéhradeckého Ředitelství silnic a dálnic.

Obchvat o délce 8,5 kilometru svede z devítitisícové Nové Paky automobily ze silnice I/16, která je mimo jiné důležitou trasou ve směru z Prahy do Krkonoš.

"Vlastní stavební práce na obchvatu s největší pravděpodobností začnou na jaře příštího roku, letos to pravděpodobné není. Letos začnou například práce spojené s archeologií a s opatřením na ochranu přírody," řekl Zeman.

Ve směru od Jičína obchvat začne před Kumburským Újezdem a povede mezi Novou Pakou a novopackými částmi Heřmanice a Štikov. Zpět na silnici I/16 se napojí ve Vidochově. Zhruba v polovině trasy obchvatu stavbaři vybudují nad údolím 423 metrů dlouhou estakádu, půjde o největší mostní objekt obchvatu. Součástí obchvatu bude i 22 protihlukových stěn o délce 4,18 kilometru.

Příprava stavby obchvatu Nové Paky začala před více než 30 lety. V posledních letech ji protahovalo majetkové vypořádání nemovitostí pro stavbu. Upravovala se také projektová dokumentace.

Ohodnoť článek

Štítky ČR, správa, silnice, stavby, Nová Paka

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.