Ministerstvo životního prostředí (MŽP) vydalo souhlasné stanovisko pro výstavbu silnice 35 z Úlibic u Jičína do Turnova s variantou severovýchodního obchvatu Rovenska pod Troskami. Posuzovala se ještě varianta s jihozápadním obchvatem. Případná výstavba by mohla začít do deseti let.
O variantách nové silnice se jednalo naposledy v březnu, kdy proběhlo veřejné projednání vlivu stavby kapacitní silnice S5 – silnice I/35 v úseku Úlibice - Turnov. „Kvůli vládním opatřením vše probíhalo on-line," uvedla mluvčí turnovské radnice Zdenka Štrauchová.
Nyní dorazilo stanovisko ministerstva. „Dokument má 41 připomínek," informovala mluvčí. „Předpokládaná realizace záměru je uvažována okolo roku 2030," dodala.
Nová silnice, dlouhá zhruba 32,5 kilometru, by měla zlepšit a zrychlit spojení z Královéhradeckého do sousedního Libereckého kraje a odvést tranzitní dopravu z obcí. Uvažovalo se nejprve o stavbě s parametry dálnice, k tomu ale není vzhledem k hustotě dopravy důvod. Trasy byly původně tři, vybrána byla takzvaná severní, jež z velké části kopíruje současnou silnici od Jičína na Trutnov.
Budoucí spojnice Úlibic a Turnova by měla navázat na připravovanou dálnici D35 z Hradce Králov do Úlibic u Jičína. Dálnice nebude vznikat postupně, ale samostatně ve čtyřech úsecích. Hned po úseku mezi Hořicemi a Sadovou přijde na řadu úsek Úlibice – Hořice. Souběžně s úsekem z Úlibic do Hořic bude Ředitelství silnic a dálnic stavět i úsek ze Sadové do Plotiště.
Pátek, 9. dubna 2021, 07:10
Ředitelství silnic a dálnic získalo potřebné územní rozhodnutí pro stavbu velké odpočívky na budoucí dálnici D35. Ta by měla propojit Hradec Králové a Úlibice u Jičína. Velké parkoviště s čerpací stanicí bude stát v Holovousech a bude součástí druhé...
V rámci procesu EIA vydalo MŽP souhlasné stanovisko pro variantu E1 s možností výběru mezi podvariantami E11 nebo E12. První možnost znamená, že půjde o silnici se střídavým třípruhem v celé délce až k Turtnovu a druhá, že bude čtyřpruh mezi křižovatkou od Ohrazenic u Turnova k odbočce na Semily v Žernově u Rovenska. Jednou z podmínek souhlasného stanoviska MŽP ale je, že v rámci další projektové přípravy bude pro přeložku silnice druhé třídy, jež povede z Žernova na Semily, vypracovaná samostatná EIA.
Mezi další podmínky MŽP patří i vypuštění možnosti vybudovat střední odpočívky v Rovensku - Václaví, prověřit možnost prodloužení zakryté části tunelu v oblasti Turnova - Pelešan z navrhovaných 900 metrů o dalších 400 metrů, zpracovat detailní vyhodnocení vlivů z hlediska krajinného rázu či akustiky, dendrologický průzkum nebo preferování výstavby nové silnice v maximální míře bez osvětlení. Zpracovat se musí také pro některá místa studie odtokových poměrů v záplavovém území Jizery a Libuňky a výsledkům přizpůsobit výstavbu mostů.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.