Tranzitní doprava na Pouchově je téma, které se v Hradci Králové řeší několik dlouhých let. Problém s kamiony mířícími do průmyslové zóny řeší krajské město i Královéhradecký kraj. Jistý postup nastal tento týden. Zastupitelstvo města se rozhodlo, že radnice začne připravovat harmonogram pro nutné úpravy.
Drtivá většina kamionové dopravy směřující do průmyslové zóny Hradce Králové jede právě přes městské části Pouchov a Věkoše. Nejjednodušším řešením by byla dopravní značka, která by zakázala vjezd vozidlům nad 3,5 tuny. Samotnou značku město řešilo několik dlouhých let.
„Podle zákona není možné jen tak zakázat průjezd vozidel s hmotností nad 3,5 tuny pro určitou lokalitu, aniž by k tomu nebyl závažný důvod,“ tvrdil delší dobu náměstek primátora Jiří Bláha (ODS). Kvůli tomuto tvrzení si radnice nechala zpracovat dopravní studii.
„Studie nám potvrdila, že po úpravách křižovatek na silnicích vyšší kategorie by bylo možné kamionům zakázat vjezd. Zaúkolovali jsme vedení města, aby připravilo plán, jak potřebné úpravy naprojektovat a zrealizovat,“ řekl zastupitel Aleš Dohnal (Piráti).
Podle studie je největším problémem kapacita odbočovacího pruhu na výpadovce na Třebechovice pod Orebem. Stejně tak by bylo třeba vyřešit i další problém na křižovatce směrem do skladištní oblasti. „Na křižovatce u Lidlu je potřeba prodloužit levý odbočovací pruh a křižovatku Kladské a Vážní změnit na světelnou,“ řekl redakci Dohnal.
Samotná studie posuzovala i vliv na ostatní části města. Jednoduše řečeno; studie zkoumala, zda nedojde k zahlcení kamiony v jiných ulicích kolem průmyslové zóny. Po výše zmíněných stavebních úpravách by nemělo dojít ke skokovému zvýšení kamionové dopravy v dalších částech města. Podle Dohnala je rozdíl v rámci jednotkách procent.
Při cestě do průmyslové zóny využívají kamiony trasu kolem Dopravního podniku, přes koleje a zastavěnou částí kolem pouchovského hřbitova. Nově by museli všichni řidiči využít výpadovky na Třebechovice pod Orebem. Odtud by se pokračovalo Kladskou, přes koleje a dál do průmyslové zóny.
„Uvědomujeme si, že bydlet u výpadovky na Třebechovice není žádný med. Každopádně… Tyto silnice byly budovány jako přivaděče do skladištní oblasti, tak je lze relativně snadno upravit pro nové podmínky,“ dodal Dohnal.
Samotný problém by mohla vyřešit nová tangenta (Nová Kladská), která je v plánu od 70. let. Šlo by o přeložku stávající silnice II/308 (Kladská). Její vybudování se snaží prosadit Královéhradecký kraj, který si nechal zpracovat studii proveditelnosti.
Studie za více než půl milionu korun bude posuzovat novou přeložku v úseku od ulice Bratří Štefanů po Lipovou ulici. Na tuto novou 600 metrů dlouhou čtyřproudovku by se mohla odklonit většina kamionové dopravy. Napojovat by se měla u garáží vedle Hradecké pekárny a dopravu převést až k nadjezdu nad železniční tratí.
„Musíme posoudit, nakolik je stavba nové komunikace efektivní. Nejvhodnějším řešením je bezesporu stavba severní tangenty, která umožní přístup do průmyslových zón mimo zastavěné části města. Severní obchvat Hradce Králové ale stát připravuje už desítky let,“ upozorňuje radní pro dopravu Václav Řehoř (ODS).
Nová trasa by měla fungovat jako jakási zkratka pro auta nad 3,5 tuny mířící do skladištní oblasti.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.