Počasí dnes8 °C, zítra8 °C
Středa 27. listopadu 2024  |  Svátek má Xenie
Bez reklam

Zahájení stavby D11 z Trutnova k hranici hrozí další skluz

Zahájení stavby úseku dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem se komplikuje a nabere další zpoždění. V soutěži neúspěšné sdružení firem v čele se společností MI Roads nesouhlasí s výběrem vítěze.

Původně ŘSD plánovalo, že by stavba úseku o délce 21,1 kilometru mohla začít již loni 19. prosince. Stavět má úsek polská firma Budimex. "Sdružení vedené společností MI Roads podalo návrh na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele na ÚOHS. Nesouhlasí s výběrem zhotovitele stavby," uvedl ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Radek Mátl.

Sdružení nejprve proti výběru zhotovitele podalo v prosinci námitky k ŘSD. Když neuspělo u ředitelství, tak se obrátilo na antimonopolní úřad. Mluvčí ŘSD Jan Rýdl na dotaz ČTK doplnil, že odklad zahájení stavby bude závislý na délce řízení u ÚOHS.

Společnost Budimex nabídla v soutěži nejnižší cenu 11,35 miliardy korun bez DPH, tedy 87 procent původně předpokládané ceny. O zakázku se ucházelo šest subjektů. V protestujícím sdružení Společnost D11 je MI Roads vedoucím účastníkem. MI Roads patří přes společnost Metrostav Infrastructure do skupiny Metrostav.

V září napadlo stavební povolení úseku D11 Tutnov - hranice ekologické hnutí Děti Země. Rozklad podaný hnutím ministr dopravy Martin Kupka (ODS) následně zamítl, čímž stavební povolení nabylo právní moci. Vydané stavební povolení podle Kupky doznalo změn, které sníží na minimum dopady stavby na okolí a přírodu. Výkupy pozemků v trase dálnice má ŘSD hotové.

ŘSD plánuje, že na D11 prioritně vybuduje tříkilometrový úsek u hranice s Polskem. Měl by navázat na polskou rychlostní silnici S3 otevřenou loni v září. Česká strana by tříkilometrový úsek chtěla otevřít v roce 2025. Auta by se tak po něm a po S3 vyhnula polskému pohraničnímu městu Lubawka a české pohraniční obci Královec. Celý úsek Trutnov - státní hranice, jehož součástí jsou i dva půlkilometrové tunely, by měl být podle dosavadních plánů hotový v roce 2027.

ŘSD současně připravuje stavbu úseku D11 z Jaroměře do Trutnova. Se zahájením stavby ŘSD počítá v roce 2025 a s uvedením do provozu v roce 2028. Tím by byla celá D11 hotová.

D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978 a zatím je z plánovaných 154 kilometrů hotových 113 kilometrů. Od prosince 2021 dálnice končí na severním okraji Jaroměře.

Hodnocení článku je 40 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto ŘSD

Štítky ČR, Polsko, silnice, stavby, D11, ÚOHS

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Bronislav Zlobický

Copak se MI nelíbí ? Že někdo nabídnul menší cenu a bez ,,podivných úkonů " ? Proč by Budimex nemohl v Česku stavět dálnice, když je umí stavět rychleji, levněji a ještě kvalitněji. Pamatuji si jak Dromex a Budimex v 80. letech stavěli novou silnici z Trutnova do Horního Maršova . No a drží do teď. Zkuste se podívat na kvalitu stavby našich firem na D1.

Pondělí, 8. ledna 2024, 15:40Odpovědět

Zahájení stavby D11 z Trutnova k hranici hrozí další skluz  |  Trutnovsko  |  Z kraje  |  Hradecká Drbna - zprávy z Hradce a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.