Dopravní podnik Hradec Králové se rozhodl, že vrátí všechny své spoje do klasického režimu dopravy. Doteď hromadná doprava jezdila podle druhého sloupku. Od pondělí 17. května se vše vrátí do normálu a začne platit klasický jízdní řád.
„Dopravní podnik Hradec Králové se tak rozhodnul v návaznosti na další rozvolňování Vlády České republiky a obnovení prezenčního provozu škol a školských zařízení,“ napsali zástupci dopravního podniku. Od příštího týdne se budou muset cestující orientovat v prvním sloupku jízdních řádů s názvem Pracovní den.
Obnovení provozu se týká všech linek. Kromě školních linek číslo 5Š, 10Š, 12Š, 16Š, 23Š, 25Š a všech výpomocných spojů, které již v provozu jsou, bude od 17. května 2021 obnoven i provoz nočních linek č. 51, 52, 53, 54.
Dopravní podnik města Hradce Králové se od začátku epidemie koronaviru potýká s úbytkem cestujících a propadem příjmů. “Za poslední rok nám klesly počty cestujících o 30 procent, jen od začátku tohoto roku tak tratíme na tržbách více než devět milionů korun a mimo jiné kvůli této ztrátě jsme museli pozastavit plánovanou obměnu vozového parku v tomto roce," uvedl ředitel Dopravního podniku města Hradce Králové Zdeněk Abraham.
Vedení města a dopravního podniku v minulých týdnech diskutovaly o možném zvýšení cen jízdného. Radnice pak oznámila, že změny jízdného v nejbližší době nechystá. "Je přirozené, že ceny jízdného budou s ohledem na inflaci, růst cen vstupů a především mzdových nákladů, stoupat. Ačkoli je tedy úprava ceníku v budoucnosti nevyhnutelná, nechceme ji zatím vzhledem k pandemické situaci zavádět," uvedl náměstek primátora pro správu městských organizací Pavel Marek (ANO).
Jednotlivá papírová základní jízdenka je za 20 korun a jednotlivá jízda placená čipovou městskou kartou za 14 korun. V současnosti je příspěvek z rozpočtu města na MHD 279 milionů korun ročně.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Já když vidít tyhle "nebezpečné" autobusy jak jim všichni v práci říkáme, tak mi běhá mráz po zádech. Celá tato firma je pytel problémů !