Počasí dnes29 °C, zítra25 °C
Středa 19. června 2024  |  Svátek má Leoš
Bez reklam

Lidé si v Hradci stěžují přes aplikaci, radnice to vítá

Aplikaci Munipolis si od loňského října stály skoro dva tisíce lidí. Uživatelé přes ní mohou hlásit nedostatky ve veřejném prostoru. Díky tomu se už podařilo vyřešit tisíc případů po celém Hradci.

Aplikace kromě hlášení závad nabízí také okamžité informování uživatelů, ať už se jedná o krizové události, varování z ČHMÚ, novinky a důležité aktuality z úřadu a podobně. V těchto dnech byla také spuštěna notifikace blokového čistění.

„Používání aplikace Munipolis se jeví jako užitečné pro obě strany, tedy jak pro její uživatele, tak i pro město, které má nyní rychlou zpětnou vazbu od občanů,“ říká náměstek primátorky odpovědný za IT a digitalizaci Pavel Vrbický. Od října loňského roku, kdy město aplikaci spustilo, se zatím podařilo vyřešit tisíc podnětů od občanů. „Mezi nejčastější podněty patří poškozené chodníky, cesty či vozovky, dále nefunkční veřejné osvětlení, závady na veřejné zeleni, poškozený městský mobiliář i věci kolem odpadů, třeba přeplněné koše či poházené odpadky,“ popisuje náměstek Vrbický.

Vedle možnosti nahlásit závadu poskytuje aplikace další praktické informace. Pokud uživatel vyplní při registraci název ulice, ve které bydlí, dostane informace týkající se pouze jeho bezprostředního okolí. Uživatelé mohou obdržet upozornění na případné krizové události či varování z ČHMÚ. K dispozici je zde také mapový přehled kontejnerových stání na tříděný odpad, novinky z magistrátu či města nebo elektronická verze městského zpravodaje Radnice. Tepelné hospodářství Hradec Králové již pravidelně přes aplikaci informuje o plánovaných odstávkách.

A další užitečná novinka. Spuštěna byla před pár dny notifikace blokového čištění. Uživateli přijde upozornění e-mailem tři dny předem, zprávou do aplikace dva dny předem a sms zpráva večer jeden den před čištěním ulic. Je možné si nastavit až několik ulic, u kterých lze dostávat dopředu avízo o čistění. V budoucnu bude Munipolis obsahovat i upozornění na kulturní akce.

Aplikace v modulu hlášení závad neslouží k nahlašování velkých, investici vyžadujících projektů. „Není správné ji využívat ani při událostech aktuálně ohrožujících život, zdraví či majetek. Bohužel se již objevilo pár takových případů. Veřejnost by přitom v takto naléhavých situacích měla využít tísňových linek na číslech 150, 155, 156 či 158,“ zmiňuje ředitel Městské policie Hradec Králové Martin Žďárský s tím, že do hlášení závad uživatelé nemají umisťovat ani špatné parkování a jiné situace ohrožující bezpečnost a plynulost silničního provozu. V takových případech je třeba se obracet na linku státní nebo městské policie. Výpadky dodávek elektřiny, vody, tepla nebo plynu je třeba hlásit přímo jejich dodavatelům.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Hanka Poskočilová

Štítky Munipolis, aplikace, Hradec Králové, stížnost, mobil, ČR

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Lidé si v Hradci stěžují přes aplikaci, radnice to vítá  |  Z kraje  |  Hradecká Drbna - zprávy z Hradce a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.